Reklama

Jeszcze droższe parkowanie w Zakopanem. Podwyżki tylko dla turystów

Od wtorku w Zakopanem turyści płacą więcej za parkowanie w mieście. Weszły w życie nowe stawki w strefie płatnego parkowania. Zmianę odczują jednak tylko turyści, nie dotknie ona za to mieszkańców Zakopanego. Za to kara za brak biletu parkingowego dla wszystkich zwiększy się tak samo.

Publikacja: 01.08.2023 17:07

Od wtorku w Zakopanem turyści płacą więcej za parkowanie w mieście

Od wtorku w Zakopanem turyści płacą więcej za parkowanie w mieście

Foto: PAP/Grzegorz Momot

„Gazeta Krakowska” informuje, że od 1 sierpnia w Zakopanem wejdą w życie zmiany w miejskiej strefie płatnego parkowania. Ceny za postój podskoczą nawet dwukrotnie, ale tylko dla turystów. Mieszkańcy - który mają kartę mieszkańca - będą płacić stawki jak dotychczas. Dodatkowo powstają dla nich specjalne miejsca, gdzie turysta nie będzie mógł parkować.

Od 1 sierpnia w Zakopanem za pierwsze 30 minut opłata wyniesie 2 zł (dotychczas kosztowało 1 zł), za pierwszą godzinę 5 zł (dotychczas 3 zł), za drugą godzinę - 6 zł (dotychczas 3,5 zł), a za trzecią – 7,2 zł (dotychczas 4,3 zł). Każda kolejna ma kosztować 5 zł. Wzrosnąć mają także kary za postój bez uiszczenia opłaty – do 200 złotych. Dotychczas kara wynosiła 100 złotych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama