Walka o loty z USA na Kubę

Najważniejsze w USA linie lotnicze wystąpiły do organów nadzoru o zgodę na rozpoczęcie obsługiwania konkretnych połączeń z Kubą.

Aktualizacja: 03.03.2016 17:45 Publikacja: 03.03.2016 16:43

Walka o loty z USA na Kubę

Foto: Bloomberg

American Airlines, JetBlue Airways i inne starały się w swych podaniach uzasadnić, dlaczego właśnie one najbardziej kwalifikują się do świadczenia takich usług, krytykując jednocześnie konkurentów

Przedstawiciele władz USA i Kuby podpisali 2 tygodnie temu porozumienie o przywróceniu lotów komercyjnych między obu krajami po ponad 50 latach. Porozumienie przewiduje 20 lotów powrotnych dziennie ze Stanów do Hawany i 10 lotów powrotnych dziennie do 9 innych lotnisk na Kubie. Amerykańscy przewoźnicy mieli do 2 marca czas na przedstawienie resortowi transportu proponowanych szlaków do obsługi.

Złożone przez linie podania przekraczają ten limit w przypadku Hawany o co najmniej 19 lotów dziennie, a w pewnych dniach tygodnia jeszcze bardziej.

American Airlines, która ma największą wśród konkurentów sieć połączeń z Ameryką Łacińską wystąpiła o 10 lotów dziennie  z Miami do Hawany, po jednym dziennie z Charlotte i Dallas/Fort Worth i po jednym w tygodniu z Los Angeles i Chicago. Przewoźnik uzasadnił  we wniosku, że w hrabstwie Miami-Dade żyje 10 razy więcej Amerykanów kubańskiego pochodzenia niż w sąsiednim Broward, gdzie jego główny rywal na Karaibach, JetBlue ma  duży hub w Fort Lauderdale.

JetBlue wystąpił o 4 loty dziennie z Fort Lauderdale do Hawany, po dwa z Tampy, Orlando i Nowego Jorku i po jednym z Bostonu i Newark. W swoim podaniu ta linia uznała, że Miami będące centralą AA jest chaotyczne i droższe dla pasażera od Fort Lauderdale. Dodała, że resort transportu "powinien raczej popierać konkurencję zamiast utrzymywania status quo wynagradzając tradycyjnych przewoźników i zwiększania ich udziału rynkowego". Resoet odpowiedział, że uwzględni w maksymalnym zakresie korzyści dla społeczeństwa podczas rozdzielania lotów.

Southwest Airlines, United Continental i Delta Air Lines również złożyły podania o liczne  szlaki, Delta stwierdziła,  że zaczynające się w Miami są niezbędne dla zachowania przeciwwagi dla dominacji amerykańskiej w innych regionach.

Analitycy spodziewają się dużego popytu na podróże kubańskich Amerykanów, którzy będą chcieli odwiedzać krewnych,  turystów w celach wypoczynkowych pragnących zaznać czegoś, co było zakazane czy szefów firm chcących oceniać możliwości handlowe. Amerykańscy podróżni muszą spełniać przynajmniej jedno z 12 kryteriów do  odwiedzania Kuby, np. odwiedziny u rodziny, wyjazdy szkoleniowe.

American Airlines, JetBlue Airways i inne starały się w swych podaniach uzasadnić, dlaczego właśnie one najbardziej kwalifikują się do świadczenia takich usług, krytykując jednocześnie konkurentów

Przedstawiciele władz USA i Kuby podpisali 2 tygodnie temu porozumienie o przywróceniu lotów komercyjnych między obu krajami po ponad 50 latach. Porozumienie przewiduje 20 lotów powrotnych dziennie ze Stanów do Hawany i 10 lotów powrotnych dziennie do 9 innych lotnisk na Kubie. Amerykańscy przewoźnicy mieli do 2 marca czas na przedstawienie resortowi transportu proponowanych szlaków do obsługi.

Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty