Reklama

Z Warszawy do Tokio o 1,5 godziny krócej. Z piłą do lodu na pokładzie

W sobotę, 17 czerwca LOT poleciał z Warszawy do Tokio nową trasą. Nie „dołem”, a „górą” ponad biegunem północnym. To wielka oszczędność nie tylko czasu, ale i pieniędzy.

Publikacja: 18.06.2023 09:05

LOT otrzymał zgodę na rozszerzenie obszaru prowadzenia operacji o północną strefę polarną

LOT otrzymał zgodę na rozszerzenie obszaru prowadzenia operacji o północną strefę polarną

Foto: Adobe Stock

Stało się to możliwe dzięki temu, że LOT otrzymał decyzję Urzędu Lotnictwa Cywilnego o zmianie w części Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego AOC - poinformowała spółka w komunikacie. Polega ona na rozszerzeniu obszaru prowadzenia operacji o północną strefę polarną oraz o zwiększeniu ETOPS ze 180 do 207 minut dla boeingów B787-8 oraz B-787-9. ETOPS, to certyfikat pozwalający samolotom dwusilnikowym (takimi są dreamlinery) latać na trasach długodystansowych, które były wcześniej niedostępne dla takich maszyn. Istnieją różne rodzaje takich certyfikatów. Każdy z nich pozwala samolotom na operowanie na trasach odległych o określoną ilość czasu od najbliższego lotniska awaryjnego. Przykładowo, jeśli maszyna posiada certyfikat ETOPS 180 minut, może lecieć każdą trasą, która jest odległa o maksymalnie trzy godziny od najbliższego lotniska na którym można awaryjnie lądować. ETOPS odnosi się do wszystkich tras nad lądem i wodą. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama