Reklama
Rozwiń

Z Warszawy do Tokio o 1,5 godziny krócej. Z piłą do lodu na pokładzie

W sobotę, 17 czerwca LOT poleciał z Warszawy do Tokio nową trasą. Nie „dołem”, a „górą” ponad biegunem północnym. To wielka oszczędność nie tylko czasu, ale i pieniędzy.

Publikacja: 18.06.2023 09:05

LOT otrzymał zgodę na rozszerzenie obszaru prowadzenia operacji o północną strefę polarną

LOT otrzymał zgodę na rozszerzenie obszaru prowadzenia operacji o północną strefę polarną

Foto: Adobe Stock

Stało się to możliwe dzięki temu, że LOT otrzymał decyzję Urzędu Lotnictwa Cywilnego o zmianie w części Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego AOC - poinformowała spółka w komunikacie. Polega ona na rozszerzeniu obszaru prowadzenia operacji o północną strefę polarną oraz o zwiększeniu ETOPS ze 180 do 207 minut dla boeingów B787-8 oraz B-787-9. ETOPS, to certyfikat pozwalający samolotom dwusilnikowym (takimi są dreamlinery) latać na trasach długodystansowych, które były wcześniej niedostępne dla takich maszyn. Istnieją różne rodzaje takich certyfikatów. Każdy z nich pozwala samolotom na operowanie na trasach odległych o określoną ilość czasu od najbliższego lotniska awaryjnego. Przykładowo, jeśli maszyna posiada certyfikat ETOPS 180 minut, może lecieć każdą trasą, która jest odległa o maksymalnie trzy godziny od najbliższego lotniska na którym można awaryjnie lądować. ETOPS odnosi się do wszystkich tras nad lądem i wodą. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano