Aktualizacja: 13.12.2024 05:36 Publikacja: 28.09.2022 16:57
Foto: Bloomberg
Linia lotnicza ogłosiła nową politykę tożsamości płciowej, która pozwala pracownikom wybrać dowolnie, który z zaprojektowanych przez słynną projektantkę Vivienne Westwood uniformów, zakładać do pracy. Nie muszą się przy tym pracownicy oglądać na to, dla której płci przeznaczony jest uniform – „bez względu na ich płeć, tożsamość lub ekspresję płciową”. Steward czy pilot mogą pracować w spódnicy, jeżeli tylko będą chcieli. Warto przy tym zauważyć, że sam projekt Vivienne Westwood jest domyślnie neutralny płciowo.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanychlimitów emisji spalin.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Richard Branson, którego Virgin Galactic oferuje turystyczne loty suborbitalne, zainwestował w inny projekt. W przyszłym roku chętnych zabiorą w stratosferę balony z luksusowymi kapsułami, a sam Branson poleci jako pierwszy.
Generacja Z zyskało opinię pokolenia, które woli samodzielność, niechętnie podporządkowuje się hierarchii w korporacjach i nie okazuje szacunku przełożonym. Brytyjski miliarder Richard Branson ma dla Gen Z radę dotyczącą kariery.
Bardzo drogie bilety na przejazdy superpociągiem Eurostar, kursującym pod Kanałem La Manche mogą wkrótce stanieć. Na tych trasach wkrótce pojawi się konkurencja.
Statek Unity zabrał trzech Włochów w misję badawczą, a kolejne, przeważnie turystyczne loty dla bogatych klientów, mają się odbywać co miesiąc.
VSS Unity poleci w pierwszy komercyjny lot na skraj kosmosu, a potem ma odbywać comiesięczne loty turystyczne. Katastrofa „Titana" prowokuje pytania, np. czy płacący bogaci pasażerowie w kosmosie też powinni liczyć na misje ratunkowe? I kto za to zapłaci?
Jeszcze przed końcem czerwca wystartuje prom kosmiczny Virgin Galactic. Nowojorska giełda oszalała po tej informacji.
To ostateczny koniec kosmicznych marzeń znanego miliardera. Virgin Orbit sprzedała swoje odrzutowce, rakiety i nieruchomości za ledwie 36 mln dolarów. To prawie siedmiokrotnie mniej, niż liczył Branson.
Kosmiczna firma znanego miliardera Richarda Bransona zakończyła swój lot z hukiem. We wtorek Virgin Orbit złożył wniosek upadłościowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas