Linie lotnicze się zbuntowały. Chcą odszkodowań od lotniska

Lotnisko w Amsterdamie, dotychczas jedno z najsprawniejszych portów przesiadkowych w Europie, ma problem - brak personelu. I to do tego stopnia, że chce, aby linie lotnicze, które z niego korzystają, ograniczyły przyjmowanie rezerwacji.

Publikacja: 04.05.2022 09:12

Linie lotnicze się zbuntowały. Chcą odszkodowań od lotniska

Foto: AFP

Powodem kłopotów jest brak rąk do pracy i brak możliwości pozyskania i przeszkolenia nowych pracowników. Problem jest tak palący, że zarząd lotniska zwrócił się do linii lotniczych, korzystających z tego portu, aby wstrzymały do niedzieli, 8 maja, sprzedaż biletów.

Barin, organizacja, która reprezentuje przewoźników w Holandii zapowiedziała już, że w takim razie wnioskuje o odszkodowania dla linii lotniczych w wysokości miliona euro. Niektóre linie już zastosowały się do wniosku portu lotniczego. Najdalej poszedł KLM, dla którego to lotnisko jest główną bazą operacyjną, odwołał 47 rejsów i z tego powodu poniósł straty. To wszystko jednak nie pomogło, bo w czasie ostatniego weekendu w amsterdamskim porcie i tak tworzyły się długie kolejki pasażerów czekających na odprawę przed wylotem, a w halach bagażowych tłoczyli się ludzie oczekujący na swoje walizki.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?