Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 12:15 Publikacja: 24.03.2022 09:33
Foto: Adobe Stock
Z jego danych wynika, że opóźnienia w rozliczeniach z bankami i kontrahentami ma ponad 11 proc. przedsiębiorstw branży. To jeden z najwyższych wskaźników ryzyka niedotrzymania terminu płatności wśród wszystkich sektorów, dwa razy wyższy niż w całej gospodarce.
Firmy transportowe drugi raz w krótkim czasie zderzają się z zewnętrznymi czynnikami dramatycznie osłabiającymi ich kondycję ekonomiczną. Pierwszym była pandemia, która w pierwszym okresie mocno wyhamowała dostawy wskutek lockdownów i utrudnień na granicach. Teraz problemem jest wojna w Ukrainie, która doprowadziła do radykalnego podwyższenia cen paliw. Do tego dochodzi jeszcze wzrost kosztów spowodowany inflacja oraz brakiem ukraińskich pracowników – ocenia się, że w polski transport drogowy przed rosyjską agresją na Ukrainę zatrudniał ponad 100 tys. Ukraińców. Duża część z nich zdecydowała się wrócić do Ukrainy, ale ci, którzy pozostali w Polsce otrzymują wezwania mobilizacyjne do ukraińskiego wojska.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas