Reklama

Intermodal – as w rękawie czy papierowy tygrys?

Jedwabny Szlak kusi dużymi możliwościami, jednak brak ładunków dalekowschodnich sprawia, że połączenia są nieopłacalne i wymagają chińskich dopłat.

Aktualizacja: 29.04.2017 16:57 Publikacja: 29.04.2017 16:17

Branża TSL spodziewa się, że przewozy intermodalne będą w najbliższych latach rosły w Polsce dwucyfr

Branża TSL spodziewa się, że przewozy intermodalne będą w najbliższych latach rosły w Polsce dwucyfrowo.

Foto: materiały prasowe

Ubiegły rok przyniósł w Polsce blisko 20-procentowy wzrost pracy przewozowej w przewozach intermodalnych. Tonaż zwiększył się o ponad 23 proc., a liczba przetransportowanych pojemników – o niecałe 28 proc.

Branża spodziewa się kolejnych dobrych wyników i to przede wszystkim dzięki przewozom z Chin. – Potencjał rynku intermodalnego jest bardzo duży. W naszej ocenie wzrost napływu towarów z Chin pociągami przez Rosję i Białoruś wynosi ok. 30–40 proc. – szacuje prezes zarządu Pekaes Maciej Bachman.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Rosyjski generał awansowany po zestrzeleniu cywilnego samolotu. Zginęło 38 osób
Transport
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie w zapaści
Transport
Samolot spadł, nikt nie przeżył. Rosyjskie lotnictwo na krawędzi
Transport
Nowe cła w handlu UE-USA. Linie lotnicze i producenci liczą straty
Transport
Wznowiono ruch na polskich lotniskach. ABW sprawdza poranną awarię systemu
Reklama
Reklama