Od 2 do 23 maja Finnair wraz z firmą usług lotniskowych Finavia oraz firmą projektową Futurice, przetestują użycie technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy lotów Finnaira na lotnisku w stolicy Finalandii. Dzięki temu firmy zbierają informacje na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w porcie lotniczym oraz w systemach i procedurach używanych przez linie lotnicze. Do wzięcia udziału w teście Finnair zaprosił grupę 1000 stałych klientów, podala Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.
- Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej - wyjaśnia Sari Nevanlinna, szefowa działu usług dodatkowych w Finnair.
Klienci Finnair, którzy biorą udział w testach, wysyłają do systemu testowego zdjęcie twarzy za pomocą dostarczonej aplikacji testowej. Podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowaną technologią rozpoznawania twarzy. Przedstawiciel działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie testowym prawidłową identyfikację twarzy.
- Chcemy, aby podróż przebiegała jeszcze przyjemniej i zależy nam na rozwijaniu usług świadczonych naszym klientom. System rozpoznawania twarzy to zaledwie część systemu, który umożliwi podróżowanie „z rękami w kieszeniach", bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są zapisane cyfrowo, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące - zapewnia Heikki Koski, wiceprezes lotniska w Helsinkach.
System używany podczas testów pochodzi od firmy Futurice i bazuje na powszechnie dostępnym sprzęcie i oprogramowaniu.