Dyrektor generalny grupy i prezes części lotniczej Fabrice Brégier potwierdził plany dotyczące samolotów szerokokadłubowych podczas przekazania China Airlines setnego A350-900. Pierwszy samolot zbudowany też z kompozytów wydano w grudniu 2014, dotychczas otrzymało je 14 linii lotniczych. A350 zużywa o 25 proc. mniej paliwa, o tyle też emituje mniej spalin, jego niezawodność operacyjna wynosi 99 proc. — podkreślano w Tuluzie.
Dotąd 45 klientów zamówiło 847 takich samolotów. Następna, większa wersja A350-1000, też z silnikami Rolls-Royce, przechodzi intensywne testy, producent zakłada dostawę pierwszego egzemplarza w IV kwartale.
Europejczycy starają się zwiększyć tempo produkcji obu rodzajów samolotów, ale mieli problemy z dostawcami do A350 i techniczne, z silnikami do A320neo.
Qatar Airways anulował w czerwcu kupno czterech A350 z powodu opóźnienia dostaw, wcześniej zrezygnował z A320neo na skutek problemów z silnikami produkcji Pratt&Whitney i rozmawia z producentem o wzięciu większych A321neo, ale z silnikami spółki CFM.
UTC, firma matka P&W potwierdziła teraz plan rocznych dostaw silników GTF do A320neo, Airbus zaakceptował to zobowiązanie i zgodził się czekać na silniki, ale jest sfrustrowany wolnym tempem odrabiania opóźnień, które zagrażają planom dostaw w pozostałej części roku. Zamierzał dostarczyć ok. 200 sztuk z rodziny A320neo.