Reklama

Chińczycy zwlekają z powrotem B737 MAX

Chiński regulator rynku lotniczego (CAAC) nie jest przekonany, że po wprowadzonych zmianach Boeingi 737 MAX są bezpieczne. Ponowną certyfikację te maszyny otrzymały już na wszystkich najważniejszych rykach świata. Ostatnio w Europie, Australii i Arabii Saudyjskiej.

Aktualizacja: 01.03.2021 14:24 Publikacja: 01.03.2021 14:06

Chińczycy zwlekają z powrotem B737 MAX

Foto: Bloomberg

Powszechnie uważa się jednak, że powodem braku aprobaty dla zmian wprowadzonych w tych samolotach jest wojna handlowa między Pekinem i Waszyngtonem. MAX-y w swojej flocie ma 13 chińskich przewoźników.

Chiny były pierwszym krajem, który uziemił MAX-y po katastrofie Ethiopian Airlines 10 marca 2019 roku. Zginęło w niej 157 osób. Wcześniej, 30 października 2018 MAX należący do Lion Air spadł do Morza Jawajskiego. Zginęło wówczas 189 osób. Po obu katastrofach uznano, że ich przyczyną było wadliwe oprogramowanie uporczywie obniżające nos maszyny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama