Reklama

Czy most na Krym się zawali?

Budowa mostu z Rosji na Krym stanęła, bo konstrukcja mostu osiada, twierdzą Ukraińcy. Rosjanie zaprzeczają.

Aktualizacja: 07.09.2017 16:36 Publikacja: 07.09.2017 16:12

Czy most na Krym się zawali?

Foto: Fotolia

O poważnych problemach budowniczych mostu przez Zalew Kierczeński poinformował 5 września ukraiński Dialog.ua, powołując się na kilka niezależnych źródeł. „Pojawiły się poważne problemy techniczne, które nie pozwolą na na skończenie budowy".

Chodzi o to, że filary mostu mają osiadać na co najmniej metr i budowniczowie nie mają pomysłu, jak temu zaradzić. Prace zostały wstrzymane i nie wiadomo kiedy znów ruszą.

Doniesieniom zaprzeczył Arkadij Rotenberg jeden z najbliższych ludzi Władimira Putina i właściciel firmy budującej most. Biznesmen podczas konferencji prasowej w czwartek we Władywostoku zaproponował, by pojechać na plac budowy, a potem oceniać. Wczoraj na oficjalnej stronie mostu w YouTube firma zamieściła filmik, na którym widać przepływający przez przelot pod mostem statek Azow oraz część budowanego mostu. Nie można jednak ocenić czy budowa trwa czy stanęła.

Most na Krym miał być kolejowo-drogowy, w sumie 7,5 km nad wodą, plus 11,5 km łączących je dróg na Mierzei Tuzlińskiej. Czteropasmowa część drogowa ma mieć przepustowość do 40 tys. samochodów na dobę i prędkość do 120 km/h. Część kolejowa miała zapewnić ruch pociągów z maksymalną szybkością do 160 km/h.

Planowano, że całość będzie gotowa do końca 2018 r. Jednak w połowie kwietnia 2016 r przedstawiciel Rosawtodor (odpowiednik polskiej GDDKiA) zapowiedział, że część kolejowa mostu nie powstanie do końca czerwca 2019 r. Urzędnik tłumaczy, że podany wcześniej termin był „wstępny". Teraz okazuje się, że budowa części kolejowej mostu wymaga „więcej czasu i okazuje się bardziej skomplikowana niż zakładano". Urzędnicy zapewniają, że pierwsze próbne pociągi pojadą mostem w końcu 2019 r.

Reklama
Reklama

Strojgazmontaż - wykonawca mostu to firma Arkadija Rotenberga pieniądze na budowę dostała awansem w końcu 2015 r. Całość ma kosztować 3,48 mld dol.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama