Wielkie centrum dystrybucyjne w Łodzi. Wartość inwestycji: 500 mln zł

Hale o powierzchni ponad 207 tys. mkw. dla Media Expert wybuduje w Łodzi Panattoni. Całkowita wartość inwestycji to 500 mln zł.

Publikacja: 12.05.2025 12:16

W Łodzi powstanie wielkie centrum dystrybucyjne Media Expert

W Łodzi powstanie wielkie centrum dystrybucyjne Media Expert

Foto: mat.prasowe

aig

Łódzkie centrum dystrybucyjne to jedna z największych inwestycji na rynku nieruchomości przemysłowych. Dwie hale o łącznej powierzchni ponad 207 tys. mkw. w formule BTO (built-to-own, co oznacza, że nieruchomość staje się własnością firmy, dla której powstaje) Panattoni wybuduje dla swojego wieloletniego partnera – marki Media Expert.

Czytaj więcej

Magazyny. Czy wszystkie hale się zapełnią?

Magazyny z zielonymi certyfikatami

Kompleks magazynowy powstanie na działce o powierzchni ponad 53 hektarów, w sąsiedztwie węzła Ryptułowice. Budowa rozpocznie się w III kwartale tego roku. Magazyny przejdą certyfikację środowiskową metodą BREEAM na wysokim poziomie Excellent.

Budynki będą wyposażone w system zarządzania BMS, wspierający monitoring i optymalizację zużycia mediów. Przewidziano także instalację fotowoltaiczną, powstaną też stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Deweloper podaje w komunikacie, że w łódzkim centrum dystrybucyjnym pracę znajdzie ok. 300 osób.

Obsługa klientów z całej Polski

Media Expert, dystrybutor sprzętu RTV i AGD, w ok. 470 miastach w Polsce ma ponad 600 sklepów stacjonarnych. Ma też sklep internetowy. – Inwestycja w Łodzi to odpowiedź na rozwój firmy i rosnące potrzeby logistyczne związane zarówno z kanałem e-commerce, jak i obsługą sieci detalicznej – czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej

Wrocław Campus 2. Panattoni buduje spekulacyjnie

- Konsekwentnie rozwijamy nasze centra dystrybucyjne w Łodzi. Lokalizacja w sercu kraju pozwala nam szybko obsługiwać klientów w całej Polsce – mówi cytowany w komunikacie Michał Mystkowski, rzecznik spółki Media Expert.  - Planowana inwestycja to kolejny krok w realizacji naszej strategii omnichannel.

Z łódzkiego magazynu będzie prowadzona dystrybucja w modelach retail, e-commerce i omnichannel. - Obejmie przede wszystkim takie grupy produktów, jak AGD, RTV i rowery – podaje firma. – Dywersyfikujemy też ofertę o nowe kategorie produktów – m.in. ogród i fitness.

Czytaj więcej

9,1 mln euro dla Panattoni na park magazynowy

Do tej pory Panattoni wybudowało dla Media Expert już ponad 300 tys. mkw. magazynów w Polsce centralnej.
Za sprawą najnowszej inwestycji w ciągu najbliższych dwóch lat powierzchnia ta przekroczy 0,5 mln mkw.

Łódzkie centrum dystrybucyjne to jedna z największych inwestycji na rynku nieruchomości przemysłowych. Dwie hale o łącznej powierzchni ponad 207 tys. mkw. w formule BTO (built-to-own, co oznacza, że nieruchomość staje się własnością firmy, dla której powstaje) Panattoni wybuduje dla swojego wieloletniego partnera – marki Media Expert.

Magazyny z zielonymi certyfikatami

Pozostało jeszcze 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Nowe mieszkania na wynajem w Sochaczewie. Z prefabrykatów
Nieruchomości
Remonty 2025. Na jakie prace decydują się Polacy
Nieruchomości
Biura premium są jak magnes. Centrum kontra inne dzielnice
Nieruchomości
Rynek wtórny. Tak sprzedający wyceniali mieszkania w kwietniu
Nieruchomości
Boom na działki. Ziemia jest coraz cenniejsza
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem