Reklama

Przewozy Regionalne kupią 238 nowych pociągów

Prawie ćwierć tysiąca nowych pociągów chcą zakupić Przewozy Regionalne.

Aktualizacja: 27.09.2017 10:12 Publikacja: 27.09.2017 06:59

Przewozy Regionalne kupią 238 nowych pociągów

Foto: 123rf.com

Spółka będąca właścicielem marki Polregio i zarazem jednym z największych przewoźników w Polsce ogłosiła we wtorek długofalową strategię. Do roku 2023 średnia wieku należących do przewoźnika składów zmniejszy się ponad dwukrotnie.

Wymiana taboru rozpoczęła się już kwietniu, kiedy na tory wjechał pierwszy z pięciu nowych pociągów. To wyprodukowane przez bydgoską Pesę Linki – nowoczesne pociągi z wieloma udogodnieniami dla pasażerów. Do końca przyszłego roku z pasażerami zacznie kursować ponad 50 zmodernizowanych lub nowych pojazdów Polregio. Strategia taborowa zakłada, że zapotrzebowanie na fabrycznie nowe składy ETZ (elektryczne zespoły trakcyjne) w najbliższych latach to 238 pociągów.

Spółka chce, by wszystkie nowe i modernizowane pociągi wyposażone były w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy Internet, udogodnienia dla niepełnosprawnych, gniazdka elektryczne czy przewijaki dla niemowląt. – To standard, jakiego oczekują pasażerowie – podkreśla Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.

Według Artura Kowalczyka, dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych spółki, Przewozy Regionalne chcą mieć w perspektywie do 2030 roku co najmniej 30 pojazdów z napędem hybrydowym. Do tego 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami pozwolą na zestawianie składów mogących jechać w obu kierunkach. - Nasza strategia zakłada również pozyskanie 9 lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych – zapowiedział Kowalczyk podczas rozpoczętych we wtorek w Gdańsku 12. Międzynarodowych targów Kolejowych TRAKO.

Nowy tabor ma przyczynić się do poprawy wizerunku przewoźnika i poprawić frekwencję w jego pociągach. Przewozy Regionalne, które mają 27-procentowy udział w rynku i w ciągu roku przewożą ok. 80 mln pasażerów, w ciągi pierwszych siedmiu miesięcy tego roku zwiększyły ich liczbę w ujęciu rok do roku o półtora miliona. Spółka, która jeszcze w 2015 roku miała stratę w wysokości 88,4 mln zł, w roku ubiegłym odnotowała przeszło 51-milionowy zysk.

Reklama
Reklama

Sposobem na przyciągnięcie nowych klientów ma być ponadto budowanie wspólnej oferty z przewoźnikami autobusowymi, a także zwiększanie możliwości zakupu biletów.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama