Zarządzająca infrastruktura spółka zainwestuje w modernizację odcinka z Trzebini do Krzeszowic na trasie Katowice-Kraków, a także odcinka pomiędzy Trzebinią a Oświęcimiem, stanowiącym fragment linii Trzebinia-Zebrzydowice. Obie inwestycje przyniosą skrócenie czasu przejazdu pociągów, zwiększenie bezpieczeństwa na torach oraz usprawnią ruch towarowy w kierunku południowej granicy.
Remont odcinka Trzebinia-Krzeszowice pochłonie 600 mln złotych. Prócz poprawy warunków podróżowania, polepszy się standard obsługi pasażerów na stacjach w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej oraz w Krzeszowicach. Perony zostaną podwyższone, lepiej oświetlone i oznakowane. Na perony przechodzić się będzie przejęciami pod torami, wyposażonymi w windy lub pochylnie. Na trasie między Trzebinią a Krzeszowicami wybudowanych zostanie takich 8 przejść, a na stacji w Krzeszowicach pojawi się nowa kładka.
Na trasie zostaną wybudowane trzy nowe wiadukty drogowe. Maja zastąpić istniejące przejazdy w Trzebini, Woli Filipowskiej oraz w Krzeszowicach. Przebudowane zostaną także 2 istniejące wiadukty w Trzebini. Trzy inne przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zmodernizowane.
Jak podaje PLK, pomiędzy Trzebinią a Krzeszowicami zostanie przebudowanych 47 kilometrów torów i sieci trakcyjnej, a także 45 wiaduktów, mostów, przejść i przepustów. W Trzebini powstanie nowe centrum sterowania. W ramach działań zwiększających bezpieczeństwo i sprawność ruchu pociągów, do wymiany zakwalifikowano przeszło sto rozjazdów.
- Efektem prac między stolicami województwa małopolskiego i śląskiego będzie krótszy o około godzinę czas przejazdu pociągów, oczekiwany komfort obsługi podróżnych, a także wyższy poziom bezpieczeństwa – zapowiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.