Aktualizacja: 02.09.2021 21:00 Publikacja: 02.09.2021 21:00
Foto: materiały prasowe
Przejęliście od warszawskiego samorządu MPT – jedną z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych korporacji taksówkarskich w kraju. Akwizycja wywołała protesty pracujących w niej kierowców, a transakcją zostaliście wplątani w sam środek politycznej awantury na linii partia rządząca–samorząd związany z opozycją. Żałuje pan zakupu?
Nie żałuję. To tylko jeden z wielu projektów, które prowadzimy. Nie była to nawet nasza największa transakcja pod względem kwoty czy liczby kierowców. Rozmawiamy o podobnych akwizycjach z wieloma spółkami, nasza strategia – polegająca na konsolidacji rynku – jest od lat konsekwentnie realizowana. Liczyliśmy się z tym, że transakcja ta może wzbudzić jakieś emocje, ale nie sądziłem, że aż takie. Jestem jednak dobrej myśli. Obracając to w żart: darmowa reklama zawsze się przyda. A na poważnie – jestem zwolennikiem pragmatycznego podejścia. Od poniedziałku mamy zaplanowane spotkania z kierowcami i pracownikami MPT. Przedstawimy im naszą ofertę i jestem przekonany, że rozwieje wszelkie ich wątpliwości, ponieważ jest po prostu lepsza niż ta, którą mieli wcześniej.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Gdy pracodawca zwraca pracownikowi koszty służbowego przejazdu taksówką, to co do zasady powstaje u niego przychód ze stosunku pracy opodatkowany PIT – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.
Praktycznie z dnia na dzień dostępność kierowców i taksówek nad Wisłą gwałtownie spadła. W efekcie ceny usług przewozu osób wzrosną, podobnie jak czas oczekiwania na przejazd – alarmuje branża. Wszystko przez nowe przepisy.
Ceny przejazdów taksówkami mogą skoczyć o kilkadziesiąt procent, a czas oczekiwania na kurs istotnie się wydłużyć. Wszystko przez fakt, że z rodzimego rynku przewozu osób zniknie nawet co dziesiąty kierowca.
iTaxi, jedna z popularnych firm oferujących przejazdy w Polsce, ogłosiła szeroko zakrojony rebranding marki, zapowiadając jednocześnie ambitny plan elektryfikacji floty. Na ulicach Warszawy już pojawiły się Tesle Model Y z nowym malowaniem iTaxi, a do 2030 roku 80 proc. floty mają stanowić już tylko samochody elektryczne.
Popularna platforma łącząca pasażerów z taksówkami rośnie w siłę – sieć iTaxi przejęła właśnie jednego z dotychczasowych konkurentów. To znana na warszawskim rynku korporacja EcoCar, która wyróżniała się flotą elektrycznych pojazdów.
Panek i iTaxi szykują ekspansję. Auta pożyczane i zamawiane przez aplikacje wyjadą podbić Europę.
Lokalizacja ta przez lata nie przynosiła chluby ani miastu, ani branży taxi. Naciąganie nieświadomych pasażerów wysiadających z pociągu i szukających transportu było tu codziennością. Tzw. mafia taksówkowa znika jednak z centralnego punktu stolicy.
Dobre wyniki sprawiają, że inwestorzy przypatrują się naszej spółce. Chcemy się rozwijać, a do tego potrzeba kapitału. Czy dojdzie zatem do zmian kapitałowych? Coś się może wydarzyć – mówi Jarosław Grabowski, prezes iTaxi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas