Reklama

Nowy Jork ogranicza Ubera, Lyft i Via

Rada miejska Nowego Jorku przegłosowała decyzję o ograniczeniu na rok liczby koncesji wydawanych na usługi transportowe samochodami z kierowcami (VTC), co uderza w Ubera, Lyft i Via osiągające duże dochody w tej metropolii.

Publikacja: 12.08.2018 14:47

Nowy Jork ogranicza Ubera, Lyft i Via

Foto: Bloomberg

Pierwsze takie ograniczenie przez władze dużego miasta w Stanach wraz z ustaleniem minimalnej płacy dla kierowców jest jednym z kilku działań mających zmniejszyć liczbę korków, zwiększyć dochody tradycyjnych taksówkarzy i zapobiec ich samobójstwom (w ostatnich miesiącach było ich sześć), którzy tracą z powodu tej konkurencji.

Czytaj także: Uber radykalnie zmienia zasady. Kierowca tylko z licencją

Burmistrz Bill de Blasio zapowiedział podpisanie wszystkich decyzji, które zapoczątkują okres 12 miesięcy bez wydawania nowych koncesji, poza pojazdami dostosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych na wózkach. — Tymi działaniami powstrzymamy napływ samochodów powodujących korki uliczne — oświadczył.

Liczba samochodów z kierowcami świadczącymi usługi transportowe w mieście skoczyła z 12 600 w 2015 r. do ok. 80 tys. w bieżącym roku — według miejskiej komisji ds. taksówek i wynajmu limuzyn. W mieście działa ok. 14 tys. charakterystycznych żółtych taksówek.

Firmy, którym ograniczono koncesje oczywiście protestują. „12-miesięczna przerwa w wydawaniu koncesji zagrozi jednej z niewielu opcji niezawodnego transportu, a w niczym nie rozwiąże problemów metra czy w zmniejszeniu korków” — oświadczyła Uber. „Te duże cięcia w transporcie cofną Nowojorczyków do epoki walki o taksówkę, zwłaszcza społeczność kolorowa i z bardziej odległych dzielnic” — dodała Lyft. Trzecia firma Via oferująca grupowe przewozy z ustalonymi przystankami wyraziła nadzieję, że władze miejskie zrobią wyjątek dla systemu carpools (grup właścicieli udostępniających swe auta), które zmniejszają zatłoczenie i zapewniają właścicielom dodatkowe pieniądze

Reklama
Reklama

Organizacja taksówkarzy NYTWA licząca 18 tys. członków uznała głosowania w ratuszu za zwycięstwo. „Nowy Jork jako pierwsze miasto w kraju zamienił postulaty kierowców w przepis prawny” — stwierdziła.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama