Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) właśnie uzyskała decyzje środowiskowe umożliwiające rozpoczęcie inwestycji. - Będzie to najdłuższa linia kolejowa budowana w Polsce w ostatnich kilkudziesięciu latach. Znacząco skróci czas przejazdu między Krakowem a Zakopanem oraz Krakowem a Nowym Sączem – zapowiada Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Prace przygotowawcze rozpoczęły się w styczniu i obejmują przygotowanie projektu oraz wykup gruntów pod budowę. Kolejnym krokiem będzie modernizacja 74-kilometrowej linii 104 łączącej Chabówkę z Nowym Sączem. Potem rozpocznie się budowa nowego połączenia pomiędzy Podłężem a Tymbarkiem i Mszaną Dolną. - Trasa Podłęże – Piekiełko wymaga m.in. budowy 58 km nowych linii, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów – mówi Ireneusz Merchel, prezes PLK.