Po wygranym przetargu za 3 miliony złotych konsorcjum składające się z Innebo Group i Projekt Plus wykona projekt budowlany wraz z programem funkcjonalno-użytkowym dróg kołowania i płyt postojowych. GMT i PIG Architekci za ok 1,9 miliona złotych zobowiązali się do zaprojektowania nowego terminala dla portu Radom-Sadków. W budynku znajdą się pomieszczenia administracyjne, stanowiska kontrolerów lotów, Straży Granicznej i służby celnej. Natomiast trzecie konsorcjum — Arcadis i WLC Inżynierowie za 1,485 mln złotych wykona m.in. parkingi, niezbędne drogi miejskie prowadzące do portu oraz miejsca postojowe.
We wszystkich trzech przetargach ogłoszonych w październiku 2018 jedynym kryterium była cena.
Nadal nieznani pozostają wykonawcy innych prac, niezbędnych do uruchomienia lotniska. Chodzi przede wszystkim o kluczowe dla portu wydłużenie drogi startowej o pół kilometra i zbudowanie systemu naprowadzania lotów ILS kat. I. Przetarg na wydłużenie pasa startowego został unieważniony, ponieważ oferta opiewała na 288 mln złotych i przekraczała budżet przeznaczony na ten cel o 200 mln złotych.
Lotnisko w Radomiu w tej chwili nie przyjmuje już samolotów właśnie z powodu rozpoczynającej się rozbudowy. Ma być gotowe na sezon zimowy 2020/2021.
W pierwszej fazie radomskie lotnisko będzie mogło wykonywać co najmniej 70 operacji dziennie i będzie w stanie przyjmować samoloty przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Do 2020 roku w terminalu zostanie wybudowanych 30 stanowisk odpraw biletowo-bagażowych, dziewięć punktów kontroli bezpieczeństwa i tyle samo stanowisk odprawy. Będzie też osiem punktów odprawy paszportowej i trzy taśmy do odbioru bagażu.