Władze Holandii podały, że spodziewają się przyjazdu do tego portu ok. 400 ciężarówek dziennie bez załatwionych odpowiednich dokumentów do odprawy celnej. Wyznaczyły więc pięć dodatkowych stref, gdzie pojazdy te mogą parkować, a kierowcy zająć się wypełnieniem dokumentów wymaganych przy wywozie towarów z Unii po brexicie. „Plan ten zmierza do zminimalizowania opóźnień wynikających z dodatkowych odpraw celnych i ma zapewnić, aby towary były wysyłane do W. Brytanii możliwie jak najsprawniej" — stwierdza komunikat zarządu portu cytowany przez Reutera.
Przez port w Rotterdamie przechodzi co roku ok. 40 mln ton towarów między Holandią i W. Brytanią. Jest to również główny ośrodek przeładunku towarów z innych krajów na Wyspy. Władze holenderskie zatrudniły i szkolą kilkuset nowych celników spodziewając się większego obłożenia pracą.
Holandia, piąta gospodarka strefy euro i piąty największy eksporter na świecie, przewiduje bezpośrednie koszty 2,3 mld euro do 2023 r., jeśli W. Brytania wyjdzie z Unii bez umowy przejściowej.