Reklama

Warszawa rozbuduje flotę ekologiczną

Rozbudowuje się park niskoemisyjnych autobusów w stolicy.

Publikacja: 17.10.2015 10:28

Warszawa rozbuduje flotę ekologiczną

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek PR Pasterski Radek

Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) podpisały w piątek 16 października umowę na dostawę i 6-letnią dzierżawę 60 nowych autobusów wyposażonych w panele fotowoltaiczne. Wart 107 mln złotych kontrakt zrealizuje Solaris. Obsługę finansową zapewni Milleniium Leasing.

Podobnie jak osiemdziesiąt Solarisów zamówionych przez MZA w maju tego roku, nowe autobusy zostaną wyposażone między innymi w panele fotowoltaiczne. Zamontowane na dachu baterie słoneczne będą wspomagać instalację elektryczną przy włączonym silniku, a także podczas postojów na przystanku końcowym. W ten sposób uda się zmniejszyć zużycie paliwa w pojazdach, co jest istotne ze względu na jej rosnącą konsumpcję przez coraz bardziej rozbudowane systemy monitoringu, pracę klimatyzacji i monitorów LCD.

- Ilość Solarisów w naszej flocie dochodzi do tysiąca pojazdów. Jest to marka zdecydowanie dominująca w Miejskich Zakładach Autobusowych – mówi Jan Kuźmiński, prezes MZA. - Nowy, wspólny kontrakt z firmą Solaris będzie miał pozytywny wpływ na komfort podróżowania warszawiaków – dodaje Wojciech Rybak, prezes Millennium Leasing.

W warszawskich autobusach zamontowane zostaną silniki spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro6. Przewidziano dodatkową przestrzeń dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. W pojazdach będzie klimatyzacja, ekrany informacyjne i ekologiczne oświetlenie diodowe. Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy zapewni zaawansowany system monitoringu złożony z pięciu kamer na zewnątrz i pięciu wewnątrz autobusu. Nowością będą urządzenia uniemożliwiające uruchomienie pojazdu nietrzeźwym kierowcom.

Pod koniec września tego roku Solaris zakończył dostawę dziesięciu autobusów w pełni elektrycznych. Solarisy Urbino electric są ciche i ekologiczne. Zostały wyposażone w baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki o mocy 160 kW. Ładowanie baterii odbywa się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW. Konstrukcja pojazdów została tak przygotowana, aby w przyszłości doładowywanie baterii odbyło się poprzez system szybkiego ładowania dachowego. Zakłada się, że do roku 2016 w taborze warszawskich MZA będzie co najmniej 30 autobusów elektrycznych. Ich bazą docelową stanie się przebudowana zajezdnia Redutowa.

Reklama
Reklama

Do końca 2015 roku do Warszawy trafi również dwadzieścia autobusów Urbino 12 i sześćdziesiąt Urbino 18.

Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Transport
Loty opóźnione i odwołane. Zamknięcie rządu w USA uderza w lotnictwo
Reklama
Reklama