Reklama

Można budować Południową Obwodnicę Warszawy

Kontrakty na Południową Obwodnicę Warszawy (POW) podpisane

Publikacja: 11.12.2015 11:22

Można budować Południową Obwodnicę Warszawy

Foto: 123rf.com

Umowy z wykonawcami podpisała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Trasa ma powstać w ciągu 41 miesięcy, ale z wyłączeniem okresów zimowych. Termin zakończenia inwestycji przypada na połowę 2020 roku.

Podpisanie umów opóźniło się z powodu protestów firm, które odpadły z przetargów. Ostatnio zawarcie kontraktów blokował spół o nadzór nad realizacją inwestycji: od dokonanego wyboru firmy Egis Polska Inżynieria najpierw odwołali się do Krajowej Izby Odwoławczej dwaj konkurencji: TPF i Gentisa Ingenieria. A po tym, jak odwołania zostały oddalone przez KIO, TPF złożyła skargę do sądu. Ten w połowie listopada rozstrzygnął sprawę na korzyść GDDKiA.

Inwestycja mocno się opóźnia. Choć przetargi na projekt i budowę trasy S2 między węzłami Puławska i Lubelska zostały ogłoszone jeszcze w końcu grudnia 2013 roku, wykonawców GDDKiA wybrała dopiero w maju tego roku. Jeszcze w styczniu planowano, że budowa będzie ukończona w drugim kwartale 2019 roku. Teraz okazuje się, że potrzebny jest jeszcze dodatkowy rok.

Południowa obwodnica miasta (POW) to o fragment trasy ekspresowej S2 o długości 18,5 kilometra. Biegnie od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przedsięwzięcie ma być realizowane do roku 2019 w systemie projektuj i buduj.

Obwodnicę podzielono na trzy odcinki. Pierwszy (odcinek A) o długości ok. 4,6 km przebiega od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem. Ma go budować włoskie Astaldi. To najbardziej skomplikowane przedsięwzięcie na całej długości POW. Tunel będzie najdłuższym w Polsce, budowany metodą odkrywkową. Ma być dwunawowy, co oznacza, że każda z dwóch jezdni będzie przebiegać w osobnym tunelu. Obie jezdnie będą mieć po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny o szerokości 3,75 metra. Tunel poprowadzi drogę ekspresową S2 m.in. pod ulicami Pileckiego, Stryjeńskich, Braci Wagów, Al. KEN, Lanciego i Rosoła oraz pod I linią metra. Pod powierzchnię wejdzie między ulicami Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, natomiast wyjdzie na skarpie, za ul. Nowoursynowską.

Reklama
Reklama

Drugi (odcinek B) o długości ok. 6,45 km to fragment trasy od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę. Przetarg wygrało konsorcjum z tureckim Gulermakiem. Ostatni kawałek (odcinek C) długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym przypadł firmie Warbud.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama