Zgodnie z budżetem Warszawy na 2016 r., miasto najwięcej wyda na transport i komunikację – ponad 4,4 mld zł. Największa inwestycja w tym obszarze to rozbudowa II linii metra, na co miasto zabezpieczyło 172 mln zł.
Pod koniec października 2015 r. Metro wybrało firmy, które wybudują kolejne sześć stacji drugiej nitki podziemnej kolejki (etap 3+3). Turecka firma Gulermak wybuduje trzy stacje w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. Pierwsza z nich wyceniła swoje usługi na 1,1 mld zł, a druga na 1 mld zł. Obie firmy budowały centralny odcinek II linii metra. Obecnie Metro czeka na zakończenie kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, która powinna zakończyć się w połowie stycznia. Po podpisaniu umowy wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na wybudowanie kolejnych stacji podziemnej kolejki - poinformował PAP Paweł Siedlecki z działu rzecznika prasowego metra.
Metro już planuje wybudowanie następnych pięciu stacji II linii (dwóch na zachód i trzech na północny wschód). Do Metra Warszawskiego w połowie grudnia wpłynęło sześć ofert w konkursie na koncepcję rozbudowy metra w kierunku Bemowa i Bródna. Na każdy z odcinków wpłynęły po trzy prace. Sąd konkursowy sprawdza nadesłane oferty, do końca lutego powinniśmy znać werdykt - podał Siedlecki.
Dodał, że Metro rozbudowuje też Stację Techniczno-Postojową Kabaty o kolejną halę postojową, co pozwoli pomieścić 14 pociągów.
Na 2016 r. Warszawa zaplanowała kilka dużych inwestycji drogowych. Jedną z najważniejszych będzie modernizacja ciągu ulic Marsa-Żołnierska, na tę inwestycję miasto przeznaczy ponad 103 mln zł.