W styczniu Iran ogłosił zamiar kupna 118 samolotów o wartości ok. 27 mld dolarów, ale od dłuższego czasu władze w Teheranie wyrażały zaniepokojenie z powodu zwłoki w uzyskaniu od władz amerykańskich licencji, niezbędnych ze względu na duży wsad firm z USA w tych samolotach.
Irański wiceminister transportu ogłosił teraz na konferencji prasowej, że z niektórych wskazówek wynika, iż licencje zostaną wydane do końca września, ale skrytykował opóźnienia, które utrudniają sfinalizowanie umowy zawartej 9 miesięcy wcześniej.
— Jest sześć samolotów mniej. To te, które miały być dostarczone w 2016 r. — wyjaśnił inny przedstawiciel władz na marginesie konferencji w Teheranie o finansowaniu w lotnictwie.
Umowa, jaką Iran zawrze w Airbusem w najbliższych tygodniach będzie przewidywać kupno 112 a nie 118 samolotów.
Iran zamówił m.in. 12 superjumbo, ale nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji, czy kupi taką liczbę, bo ma opcję ich zamiany na mniejsze samoloty.