Winkelmann przyszedł do również Air Berlin oczywiście z Lufthansy.
Według informacji „Handelsblatt" niemiecki rząd oraz władze Bawarii i Nadrenii Połnocnej-Westfalii już wydały zgodę na wchłonięcie większości aktywów Air Berlin przez Lufthansę. W ten sposób nie ucierpią dotychczasowe bazy AB — Monachium i Duesseldorf.
Air Berlin ma zostać podzielony. Lufthansa już przejęła 38 ze 129 samolotów przewoźnika i podzieliła je między Eurowings oraz Austrian Airlines. Teraz ma włączyć do floty Eurowings pozostałe maszyny w tym także dalekiego zasięgu, które miały stanowić trzon wakacyjnej oferty Air Berlin. Linia Niki, należąca do AB, zostanie zintegrowana z wycieczkowym Tuifly.
- W sytuacji w jakiej znalazł się Air Berlin wszystkie zainteresowane strony zdecydowały, że priorytetem jest w tej chwili wzmocnienie Lufthansy - miał powiedzieć nieoficjalnie „Handelsblattowi" przedstawiciel niemieckiego Ministerstwa Transportu.
Problemem pozostaje jeszcze zadłużenie Air Berlin, które wynosi miliard euro. Lufthansa nie zamierza go przejmować razem z majątkiem przewoźnika.