Jak ujawnił irański minister transportu Asghar Fakrigh-Kashan kontrakt będzie opiewał na połowę tej kwoty.
Z kolei narodowy przewoźnik, IranAir odbiorca części tych maszyn ujawnił, że wartość kontraktu nie przekroczy 10 mld dol.
Irańczycy kupują samoloty w idealnym dla siebie momencie. Na rynku pojawiło się silne spowolnienie w zamówieniach, dwaj najwięksi producenci Beoing i Airbus tną koszty i zmniejszają produkcję zwłaszcza dużych maszyn, takich jak B777 i A380.
W Airbusie zamówili oni 100 maszyn o cenie katalogowej 18-20 mld dolarów, ale ostateczne warunki kontraktu nie zostały ujawnione, wiadomo tylko, że w ostatniej chwili zrezygnowali z A380.
Producenci samolotów bardzo rzadko informują o tym ile która linia zapłaciła za ich samoloty, a ostateczna cena zawsze jest uzależniona od wielkości zamówienia, rodzaju maszyn i terminów dostaw oraz historii kontaktów na linii przewoźnik-producent.