Luxtorpeda 2.0 to jeden z projektów flagowych rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Przewiduje on stymulowanie rozwoju produkcji polskich pojazdów szynowych transportu publicznego.
Celem powołania klastra jest to, by przedsiębiorstwa z branży kolejowej skupione w klastrze stały się realną siłą wdrażającą założenia programu rozwojowego Luxtorpeda 2.0 - powiedział Czesław Warsewicz, przewodniczący Rady Ekspertów Centrum Rozwoju Transportu - organizatora i założyciela klastra w poniedziałek podczas spotkania z dziennikarzami. Klaster ma m.in. tworzyć rozwiązania przyspieszające modernizację i konkurencyjność polskich kolei. Skorzystać mają na tym pasażerowie i klienci biznesowi kolei.
- To jest forum, które ma skupiać wszystkich przedsiębiorców z branży kolejowej: samorządowych, państwowych, prywatnych w celu uszczegółowienia programu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, aby polskie przedsiębiorstwa stały się przedsiębiorstwami globalnymi, by mogły wejść na rynki międzynarodowe i konkurować z podmiotami europejskimi, światowymi. I to jest nasz główny cel. (...) Chodzi o to, by (Luxtorpeda-PAP) stała się rzeczywistym instrumentem innowacji i wsparcia polskiej myśli technicznej i polskich przedsiębiorstw - powiedział PAP Warsewicz.
Jak dodał podczas uroczystości, klaster "Forum na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju Luxtorpeda 2.0" ma być swoistym centrum myśli strategicznej w obszarze transportu.
Cele klastra zakładają m.in. tworzenie rozwiązań przyspieszających modernizację i konkurencyjność polskich kolei, promocję usług i towarów wytworzonych przez polski przemysł, zwiększenie konkurencyjności "przedsiębiorstw uczestników porozumienia poprzez poprawę warunków i dostępu do wiedzy organizacyjnej".