Reklama
Rozwiń
Reklama

Cała prawda o Rail Baltica

Kolejowa trasa łącząca kraje nadbałtyckie, przez Polskę z Zachodem, ma kosztować 5,8 miliarda euro. Z tego 85 procent gotowa jest sfinansować Bruksela. Zysk z uruchomienia linii kolejowej ma być dwa i pół raza większy.

Aktualizacja: 26.04.2017 17:16 Publikacja: 26.04.2017 15:12

Cała prawda o Rail Baltica

Foto: Fotorzepa/Bartłomiej Sadowski

Podczas dwudniowej konferencji Rail Baltica Global Forum 2017 w Rydze spotkali się przedstawiciele prawie 200 firm z 18 krajów zainteresowanych inwestycją, oraz politycy i urzędnicy m.in. z Litwy, Łotwy, Estonii, Polski i Finlandii. Forum zorganizowała RB Rail, spółka joint venture Litwy, Łotwy i Estonii, która nadzoruje realizację inwestycji na odcinku przebiegającym przez te kraje.

Według przedstawionych obliczeń firmy konsultingowej EY (dawny Ernst&Young), całkowity koszt budowy trasy kolejowej z torami o szerokości europejskiej (1435 mm) od Tallina przez Rygę, Kowno (z odnogą do Wilna) i do granicy z Polską ma kosztować 5,788 miliarda euro. Z tego 85 procent to pieniądze z Unii Europejskiej, trzy kraje nadbałtyckie wyłożą 1,154 miliarda euro.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Reklama
Reklama