easyJet odbiera pierwszy A320neo, myśli o kupnie więcej

Brytyjski tani przewoźnik odebrał w Tuluzie pierwszy z zamówionych 130 A320neo. Jego szefowa zapowiedziała zamówienie dalszych.

Aktualizacja: 15.06.2017 14:07 Publikacja: 15.06.2017 12:18

easyJet odbiera pierwszy A320neo, myśli o kupnie więcej

Foto: www.airbus.com

Uroczystość w Tuluzie miała dodatkowy akcent: A320neo dla easyJeta był jednocześnie 300. samolotem z rodziny samolotów wąskokadłubowych wydanych klientom przez Airbusa.

Samolot z silnikami LEAP-1A spółki CFM ma 186 miejsc w jednej klasie. Dla podkreślenia, że samolot należy do nowej generacji NEO umieszczono na kadłubie specjalnie zaprojektowany znak neo. Flota tych maszyn będzie stacjonować na lotnisku Luton pod Londynem. Samolot wykona w czerwcu pierwsze komercyjne loty do Amsterdamu, Madrytu i Edynburga.

Prezes easyJeta, Carolyn McCall stwierdziła przy okazji w Tuluzie, że „jesteśmy w stanie wziąć więcej A321neo w ramach naszego planu, ale jeszcze nie podjęliśmy zobowiązania w tej sprawie. Będzie ona na naszym radarze w najbliższych 12-18 miesiącach. Spalanie paliwa o 15 proc. mniejsze jest istotne za każdą cenę” — dodała.

W maju przewoźnik ogłosił, że porozumiał się z Airbusem w sprawie zamiany 30 sztuk z zamówienia 130 A320neo na większe A321neo (zabierające o 49 podróżnych więcej), aby zmniejszyć o 8-9 proc. koszty jednostkowe na pasażera i odroczył odbiór części mniejszych, bo w I półroczu poniósł starty większe od spodziewanych.

Konkurenci też wolą większe samoloty. Wizz Air przestawia się z A320 na 180 miejsc na A321, które mogą zabierać do 239 osób. Ryanair jest gotów kupić nowe B737 MAX 10, które będą zabierać do 230 podróżnych.

easyJet będzie używać większych samolotów w lotach na Gatwick, Orly czy do Amsterdamu, gdzie bardzo trudno dostać nowe działki czasowe (sloty). McCall powiedziała dziennikarzom, że jej linia nie stwierdza zmian w rezerwacjach po zamachach w Londynie i Manchesterze.

Uroczystość w Tuluzie miała dodatkowy akcent: A320neo dla easyJeta był jednocześnie 300. samolotem z rodziny samolotów wąskokadłubowych wydanych klientom przez Airbusa.

Samolot z silnikami LEAP-1A spółki CFM ma 186 miejsc w jednej klasie. Dla podkreślenia, że samolot należy do nowej generacji NEO umieszczono na kadłubie specjalnie zaprojektowany znak neo. Flota tych maszyn będzie stacjonować na lotnisku Luton pod Londynem. Samolot wykona w czerwcu pierwsze komercyjne loty do Amsterdamu, Madrytu i Edynburga.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Maciej Lasek: Budowa CPK oznacza koniec Lotniska Chopina na Okęciu
Transport
Kubańskie linie lotnicze uziemione. Argentyńskie firmy odmówiły dostaw paliwa
Transport
Dobry kwartał Airbusa i kolejne problemy Boeinga
Transport
Koniec handryczenia się z liniami lotniczymi. Odszkodowania szybko i online
Transport
Tor wodny z i do portu w Baltimore odblokowany
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?