Transport kluczowy dla delegowania

Unijni ministrowie próbowali uzgodnić, czy kierowcy tirów to też pracownicy delegowani.

Aktualizacja: 24.10.2017 06:40 Publikacja: 23.10.2017 20:07

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Łokaj Krzysztof Łokaj

W chwili zamykania gazety w Luksemburgu trwała cały czas dyskusja ministrów pracy UE na temat zmian w dyrektywie o pracownikach delegowanych. Na ostatnim etapie spór dotyczył przede wszystkim tego, w jakim stopniu nowy tekst będzie się odnosić do kierowców w transporcie międzynarodowym. Polska i inne kraje Grupy Wyszehradzkiej chciały jak najwyraźniej zapisać, że wszystko, co dotyczy kierowców, powinno być przedmiotem uzgodnień w odrębnej legislacji, czyli tzw. pakiecie mobilności, nad którym ministrowie transportu dopiero rozpoczęli prace. Francja zgadza się, że szczegóły będą w pakiecie mobilności, ale chce jak najwyraźniej podkreślić już teraz, że kierowcy są pracownikami delegowanymi. Po jakim czasie i na jakich zasadach, mogłoby być ustalone później. Na ostatnim etapie negocjacji uzyskała nawet poparcie Hiszpanii, ale przedstawiony przez te kraje kompromis został odrzucony przez Grupę Wyszehradzką. Ministrowie byli przygotowani, że negocjacje mogą potrwać do późnej nocy, a nawet że kompromis trzeba będzie odłożyć na później.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Tak Unia Europejska zmieniła transport w Polsce
Transport
LOT wraca do zakupów. Polski przewoźnik na krótkiej liście miliardera
Transport
Maciej Lasek: Budowa CPK oznacza koniec Lotniska Chopina na Okęciu
Transport
Kubańskie linie lotnicze uziemione. Argentyńskie firmy odmówiły dostaw paliwa
Transport
Dobry kwartał Airbusa i kolejne problemy Boeinga
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO