Reklama

Internetowy boom

Jak powstało coś z niczego, czyli narodziny Doliny Krzemowej. Wzloty i upadki twórców internetu przedstawia serial dokumentalno-fabularny wyprodukowany przez National Geographic.

Aktualizacja: 15.01.2019 09:20 Publikacja: 15.01.2019 09:16

Internetowy boom

Foto: Materiały Prasowe

Historia pokazana w serialu „Internetowy boom” zaczyna się w latach 90. ubiegłego wieku, kiedy Dolina Krzemowa przyciągała niczym magnes wizjonerów, geeków, kanciarzy i studentów. W miejscowości San Jose zaczęły działalność takie firmy, jak Intel, Atari czy Apple.

Wśród młodych ambitnych twórców znaleźli się marzyciele z uczelnianego kampusu, pomysłodawcy The Globe - dynamicznie rozwijającej się w latach 90. witryny społecznościowej, która powstała na wiele lat przed Facebookiem.

Dzięki przypływowi gotówki po udanym wejściu na giełdę Netscape zdominował rynek przeglądarek. Za jego sprawą świat online stał się dostępny dla zwykłego użytkownika.

Konkurenci – tacy jak Microsoft i The Globe.com - nie zamierzali jednak złożyć broni. Microsoft wykorzystał przeciw Netscape'owi taktykę rodem z filmów gangsterskich. Konieczność zdobycia dodatkowego źródła finansowania skłoniła z kolei właścicieli The Globe.com do rozważenia wprowadzenia do firmy kolejnego inwestora...

Serial łączy fabularyzowane techniki narracyjne i wywiady z bohaterami rewolucji technologicznej oraz ekspertami. Widzowie poznają burzliwą historię trzech różnych firm, których założyciele chcieli zmienić świat dzięki rozwojowi Internetu.

Reklama
Reklama

Premiera dwóch pierwszych odcinków sześcioodcinkowej serii „Internetowy boom” we wtorek 15 stycznia godz 22 na kanale National Geographic.

 

 

Telewizja
Gwiazda „Hotelu Zacisze” nie żyje. Prunella Scales miała 93 lata
Telewizja
Nagrody Emmy 2025: Historyczny sukces 15-latka z „Dojrzewania”. „Studio” i „The Pitt” najlepszymi serialami
Telewizja
Legendy i nieco sprośności w nowym sezonie Teatru TV: Fredro spotyka Mickiewicza
Telewizja
Finał „Simpsonów” zaskoczył widzów. Nie żyje jedna z głównych bohaterek
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telewizja
„The Last of Us” bije rekord w Ameryce, a zagrożenie rośnie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama