Reklama

Sztuka reklamy

Historia przemysłu reklamowego relacjonowana przez jego twórców została wyróżniona prestiżową Nagrodą Emmy. Reżyser portretuje ludzi z branży, są wśród nich: Hal Riney, George Lois, Dan Wieden i Lee Chow.

Publikacja: 13.10.2011 18:05

Sztuka reklamy

Foto: Ale Kino!

– Jesteśmy niczym pierwotni malarze naskalni. Tworzymy atmosferę, wywołujemy określone reakcje – mówi jeden z twórców reklam.

Doskonale wie, jak i jego koledzy, że reklama zmienia percepcję świata tak dalece, że jej odbiorca wierzy, że samochód szybciej jedzie, a jedzenie bardziej smakuje. Idealny copywriter jest nie tylko dobrym sprzedawcą, ale i nietuzinkowym artystą. Obala stereotypowe wyobrażenia o produktach, przypisując im nierozpoznane wcześniej walory.

Reżyser filmu Doug Pray przypomina też najbardziej spektakularne kampanie reklamowe, m.in. Nike, Apple'a, firmy Tommy'ego Hillfigera promującej mleko. Ludzie z branży opowiadają o kulisach swojej profesji, o której krążą mity. Wielu z nich nie weryfikują, potwierdzając, że pracują 24 godziny na dobę, a genialne pomysły przychodzą nieraz znikąd. Jedno jest pewne – potrafią sprzedać wszystko.

9.45 | Ale Kino! | ŚRODA

WYBRANE Z TYGODNIA

Reklama
Reklama

Polska bez fikcji: Lekcja muzyki

19.25, TVP 2, piątek

Bohaterem filmu Andrzeja Mańkowskiego jest pianista Tomasz Stroynowski, zapalony pedagog z wdziękiem ulepszający świat.

Papieski reporter. Film o Marku Skwarnickim

18.20, TVP Polonia, sobota

Zrealizowana przez Pawła Woldana opowieść o człowieku, którego o radę w sprawie poezji poprosił Jan Paweł II.

Reklama
Reklama

Anne Leibovitz: Życie w obiektywie

20.45, Planete, sobota

Interesująca opowieść o życiu i inspiracjach artystycznych jednej z najsłynniejszych fotografek współczesnej amerykańskiej popkultury.

Dokument tygodnia: Lotnicy kosmonauci

10.10, TVP Kultura, niedziela

Przegląd sukcesów i upadków zdobywców nieba w filmie Mariana Kissa.

Reklama
Reklama

Boski akt

16.25, TVP Kultura, czwartek

Autorka filmu, Jennifer Baichwal, docieka, ile fizyki, a ile metafizyki tkwi w uderzeniach piorunów.

– Jesteśmy niczym pierwotni malarze naskalni. Tworzymy atmosferę, wywołujemy określone reakcje – mówi jeden z twórców reklam.

Doskonale wie, jak i jego koledzy, że reklama zmienia percepcję świata tak dalece, że jej odbiorca wierzy, że samochód szybciej jedzie, a jedzenie bardziej smakuje. Idealny copywriter jest nie tylko dobrym sprzedawcą, ale i nietuzinkowym artystą. Obala stereotypowe wyobrażenia o produktach, przypisując im nierozpoznane wcześniej walory.

Reklama
Telewizja
Gwiazda „Hotelu Zacisze” nie żyje. Prunella Scales miała 93 lata
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telewizja
Nagrody Emmy 2025: Historyczny sukces 15-latka z „Dojrzewania”. „Studio” i „The Pitt” najlepszymi serialami
Telewizja
Legendy i nieco sprośności w nowym sezonie Teatru TV: Fredro spotyka Mickiewicza
Telewizja
Finał „Simpsonów” zaskoczył widzów. Nie żyje jedna z głównych bohaterek
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telewizja
„The Last of Us” bije rekord w Ameryce, a zagrożenie rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama