– Jesteśmy niczym pierwotni malarze naskalni. Tworzymy atmosferę, wywołujemy określone reakcje – mówi jeden z twórców reklam.
Doskonale wie, jak i jego koledzy, że reklama zmienia percepcję świata tak dalece, że jej odbiorca wierzy, że samochód szybciej jedzie, a jedzenie bardziej smakuje. Idealny copywriter jest nie tylko dobrym sprzedawcą, ale i nietuzinkowym artystą. Obala stereotypowe wyobrażenia o produktach, przypisując im nierozpoznane wcześniej walory.
Reżyser filmu Doug Pray przypomina też najbardziej spektakularne kampanie reklamowe, m.in. Nike, Apple'a, firmy Tommy'ego Hillfigera promującej mleko. Ludzie z branży opowiadają o kulisach swojej profesji, o której krążą mity. Wielu z nich nie weryfikują, potwierdzając, że pracują 24 godziny na dobę, a genialne pomysły przychodzą nieraz znikąd. Jedno jest pewne – potrafią sprzedać wszystko.
9.45 | Ale Kino! | ŚRODA
WYBRANE Z TYGODNIA