Sztuka reklamy

Historia przemysłu reklamowego relacjonowana przez jego twórców została wyróżniona prestiżową Nagrodą Emmy. Reżyser portretuje ludzi z branży, są wśród nich: Hal Riney, George Lois, Dan Wieden i Lee Chow.

Publikacja: 13.10.2011 18:05

Sztuka reklamy

Foto: Ale Kino!

– Jesteśmy niczym pierwotni malarze naskalni. Tworzymy atmosferę, wywołujemy określone reakcje – mówi jeden z twórców reklam.

Doskonale wie, jak i jego koledzy, że reklama zmienia percepcję świata tak dalece, że jej odbiorca wierzy, że samochód szybciej jedzie, a jedzenie bardziej smakuje. Idealny copywriter jest nie tylko dobrym sprzedawcą, ale i nietuzinkowym artystą. Obala stereotypowe wyobrażenia o produktach, przypisując im nierozpoznane wcześniej walory.

Reżyser filmu Doug Pray przypomina też najbardziej spektakularne kampanie reklamowe, m.in. Nike, Apple'a, firmy Tommy'ego Hillfigera promującej mleko. Ludzie z branży opowiadają o kulisach swojej profesji, o której krążą mity. Wielu z nich nie weryfikują, potwierdzając, że pracują 24 godziny na dobę, a genialne pomysły przychodzą nieraz znikąd. Jedno jest pewne – potrafią sprzedać wszystko.

9.45 | Ale Kino! | ŚRODA

WYBRANE Z TYGODNIA

Polska bez fikcji: Lekcja muzyki

19.25, TVP 2, piątek

Bohaterem filmu Andrzeja Mańkowskiego jest pianista Tomasz Stroynowski, zapalony pedagog z wdziękiem ulepszający świat.

Papieski reporter. Film o Marku Skwarnickim

18.20, TVP Polonia, sobota

Zrealizowana przez Pawła Woldana opowieść o człowieku, którego o radę w sprawie poezji poprosił Jan Paweł II.

Anne Leibovitz: Życie w obiektywie

20.45, Planete, sobota

Interesująca opowieść o życiu i inspiracjach artystycznych jednej z najsłynniejszych fotografek współczesnej amerykańskiej popkultury.

Dokument tygodnia: Lotnicy kosmonauci

10.10, TVP Kultura, niedziela

Przegląd sukcesów i upadków zdobywców nieba w filmie Mariana Kissa.

Boski akt

16.25, TVP Kultura, czwartek

Autorka filmu, Jennifer Baichwal, docieka, ile fizyki, a ile metafizyki tkwi w uderzeniach piorunów.

– Jesteśmy niczym pierwotni malarze naskalni. Tworzymy atmosferę, wywołujemy określone reakcje – mówi jeden z twórców reklam.

Doskonale wie, jak i jego koledzy, że reklama zmienia percepcję świata tak dalece, że jej odbiorca wierzy, że samochód szybciej jedzie, a jedzenie bardziej smakuje. Idealny copywriter jest nie tylko dobrym sprzedawcą, ale i nietuzinkowym artystą. Obala stereotypowe wyobrażenia o produktach, przypisując im nierozpoznane wcześniej walory.

Telewizja
Międzynarodowe jury oceni polskie seriale w pierwszym takim konkursie!
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Telewizja
Arya Stark może powrócić? Tajemniczy wpis George'a R.R. Martina
Telewizja
„Pełna powaga”. Wieloznaczny Teatr Telewizji o ukrywaniu tożsamości
Telewizja
Emmy 2024: „Szogun” bierze wszystko. Pobił rekord
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Telewizja
"Gra z cieniem" w TVP: Serial o feminizmie w dobie stalinizmu