22 marca zobaczymy „Głowę pełna słońca, czyli o czym marzył Yves Montand” – teatralny recital Tadeusza Zięby opowiadający o początkach kariery słynnego francuskiego pieśniarza i aktora filmowego. Będzie ciekawie, bo zanim Montand trafił do największych sal koncertowych, związał się przyjacielsko i miłośnie z Edith Piaf i Simone Signoret.
Postać Piaf przybliży gościnny spektakl Teatru Polskiego z Bielska-Białej (25 marca). W „Uwierzyłam miłości, Milordzie!” widzowie posłuchają jej piosenek w autorskich aranżacjach Tomasza Pali.
Przez dwa kolejne dni sceną na Rakowcu zawładną dla odmiany historie największych gwiazd polskiej sceny. 26 marca spektakl o Helenie Modrzejewskiej skupi się na jej okresie emigracji do USA, gdzie aktorka musiała stoczyć walkę o zrealizowanie swoich pasji („Madame” Scena Moliere z Krakowa). Na szczęście podobnie jak Pola Negri, której poświęcono 27 marca, ostatecznie podbiła serca widzów za oceanem. Przypomnijmy, że Negri (Apolonia Chałupiec) zagrała aż w 24 kasowych hitach. Jako gwiazda kina niemego lat 20. i 30. XX wieku była przez Amerykanów uwielbiana i traktowana jak królowa. My zajrzymy do jej garderoby w Hollywood... W roli głównej – Agata Pilitowska.
Pozostałe spektakle, jakie zaplanowano na festiwalu, to przebój ubiegłorocznej Malty – dramatyczny i ostry „More Heart Core!” w wykonaniu Teatru Porywacze Ciał (18 marca), opisująca współczesną młodzież „Zerwana struna” Teatru z Drewnianej (23 marca) oraz „Okno” Grupy T-Art (24 marca).
Ten ostatni spektakl (w reżyserii Artura Jasińskiego) na swoich bohaterów wybrał ludzi z pokolenia trzydziestoparolatków. Jego celem jest znalezienie odpowiedzi na trudne, wbrew pozorom, pytanie: „jak pogodzić miłość do sztuki z miłością do partnera?”. Czy historia związku niespełnionego pisarza i kobiety sukcesu skończy się pozytywnie?