Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 05.08.2015 18:46 Publikacja: 05.08.2015 18:30
Foto: materiały prasowe
W czwartek, 6 sierpnia zostanie pokazany spektakl „Czy pan nie rozumie? To pomyłka" Harry'ego Carmichaela w reżyserii. Bogdana Augustyniaka. Wypadek drogowy, w wyniku którego ginie pan King, pociąga za sobą nieoczekiwane wydarzenia. Musi wyjaśnić je inspektor Byram, grany przez Mieczysława Mileckiego. Jest też kolejny trup, a podejrzenia padają na dziennikarza Quinna, choć jak to w kryminałach bywa, rozwiązanie zagadki okaże się zaskakujące.
Wybitnemu aktorowi Mieczysławowi Mileckiemu partnerują nie mniej uznani artyści: Anna Milewska, Jan Machulski, Marian Kociniak. W czasach PRL udział w przedstawieniu Teatru Sensacji przynosił popularność nie mniejszą niż dziś udział w dobrym serialu, a ponadto dawał okazję do dobrej zabawy.
Społeczny teatr pokazuje jako głównych bohaterów również postaci ze świecznika władzy. Tak jest w prowokacyjnej „Personie. Ciele Bożeny” Jędrzeja Piaskowskiego i Huberta Sulimy z Teatru Zagłębia w Sosnowcu.
W związku z końcem kontraktu dyrektorskiego Karoliny Ochab zespół artystyczny Nowego Teatru, jednej z najważniejszych europejskich scen, zwrócił się do ministry Wróblewskiej i prezydenta Trzaskowskiego o nominację na dyrektora Michała Merczyńskiego.
Spektakl „Piękna Zośka” z Teatru Wybrzeże oraz muzyczno-teatralne widowisko kaszubskie„Wòlô Bòskô” z Danutą Stenką w Operze Narodowej wpisują się w nurt opowieści o kobiecych dramatach na wsi.
Najważniejsze krajowe spektakle i premiera „Quanty” Łukasza Twarkowskiego wypełnią program 17. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia w Krakowie (6-16 grudnia). „Elisabeth Costello" Krzysztofa Warlikowskiego zagrana będzie trzy razy.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
„Latający Potwór Spaghetti” o tym, jakim bezsensem są dla pisarza i reżysera wiara w Boga i religie, to najmocniejszy spektakl sezonu. Dla osób wychowanych w katolicyzmie bolesny, ale oczyszczający jak rachunek sumienia. Na pewno wyzwalająco śmieszny.
Prokuratura umorzyła wątek notarialny w sprawie zmian rad nadzorczych mediów publicznych TVP, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej.
„Miłość”, premiera Teatru Telewizji z 25 listopada prowokuje do rozważań o artystycznych walorach i granicach przyzwoitości dotyczących pełni autorstwa tekstu. Spektakl dostępny jest w VOD.
Grzegorz Rzeczkowski, niby ekspert od dezinformacji, szerzył u Doroty Wysockiej-Schnepf w TVP Info właśnie dezinformację. A jeszcze niedawno Rafał Trzaskowski mówił: „Uważam, że nie da się odbudować wiarygodności telewizji informacyjnej”. Nie da się, czy nikt w KO nie chce tego zrobić?
Rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych Jacek Dobrzyński poinformował, że funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego rozpoczęli działania w siedzibie stacji Polsat. Rano funkcjonariusze CBA mieli się również pojawić w siedzibie TVP. Sprawa ma dotyczyć umów, jakie Polsat zawierał w Telewizją Polską w sprawie transmisji wydarzeń sportowych.
Minął rok od wyborów. Zjednoczona Prawica straciła władzę, a wraz z nią wpływ na TVP. Związany z nowym zespołem „Wiadomości” Marek Czyż zapowiadał „czystą wodę”. Jest błotnista kałuża. Niestety nowa ekipa zdecydowała, że Telewizja Publiczna pozostanie na wojnie domowej.
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusza Pakuły to najczęściej nagradzany spektakl ostatnich lat. Pokaże go Teatr TV.
„Pełna powaga” Oscara Wilde’a w reżyserii Tadeusza Kabicza m. in. z Danutą Stenką, Jaśminą Polak, Piotrem Cyrwusem i Piotrem Trojanem to pierwsza oryginalna produkcja Teatru Telewizji za dyrekcji Michała Kotańskiego.
Abonament na media publiczne ma zastąpić finansowanie z budżetu. Trwają pracę nad wdrażaniem Europejskiego Aktu o Wolności Mediów. Nie przewiduje się ograniczenia możliwości służb w zakresie kontroli operacyjnej dziennikarzy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas