Co się kryje za maską?

Cyberpunkowo będzie obchodzony w piątek pierwszy rok organizowania imprez z cyklu „Warsaw Loves Noize" przez Bassline Agency.

Aktualizacja: 07.10.2011 18:21 Publikacja: 07.10.2011 18:19

Nawet William Gibson, ojciec cyberpunku w literaturze, nie przewidział tego, jacy artyści będą z jego wizji świata czerpali inspiracje.

Przykład? Choćby Chewy Chocolate Cookies. Producent ten ukrywa swoją tożsamość, jakby chciał, by zainteresowania nie skupiać na jego osobie, lecz muzyce, którą generuje z adapterów. A jest to miks elektroniki tanecznej, radykalny electro clash i zabawny dance punk.  Didżej ma na jubileuszu zaserwować najnowsze kawałki z wydanej właśnie płyty.

Sekundować mu będzie Drums Of Death, który do występów maluje twarz w maskę z horroru. Ten młody Szkot, który przed miksowaniem elektroniki grał w formacjach punkowych i metalowych, zdążył już nagrywać dla takich gigantów tanecznej sceny, jak Tricky czy Peaches.

Chewy Chocolate Cookies, Drums of Death, Spox, Sick Physical, Obiekt Znaleziony, Warszawa, pl. Małachowskiego 3, piątek (7.10), godz. 21, wstęp 15 i 20 zł.

ZAGRAJĄ

Izrael, Activator Mario Dziurex, Centralny Dom Qultury, ul. Burakowska 12, bilety: 20 zł, informacje: tel. 22 636 83 00, piątek (7.10), godz. 20

Izrael, jeden z pierwszych polskich zespołów nagrał dubowy album w 1997 r. „I2RA3L In Dub" skłądał się z nowych wersji utworów grupy z całego okresu kariery. Przygoda z tym gatunkiem zaczęła się już w 1990 r., gdy zespół był gościem w londyńskim studiu ojca dubu Mad Professora. Najnowsza produkcja jest interpretacją „Dża Ludzie" – „Izrael Meets Mad Profesor & Joe Ariwa". W CDQ zagrają wspólnie z sound systemem Activatora, znanego też z Joint Venture Sound System oraz basisty Incarnations. W 2003 r. ukazał się jego pierwszy album „Activator Mario Dziurex Remixy", w zeszłym roku do współpracy zaprosił go Adrian Sherwood co zaowocowało miksem Activatora na płycie Sherwooda „Became a Kliche".

Strachy na Lachy, Palladium, ul. Złota 9, bilety: 35 – 40 zł, informacje: 22 827 70 49, sobota (8.10), godz. 19

Międzymiastówka Muzykująca Grabaż i Strachy Na Lachy zadebiutowała na rynku w 2003 r. Grali Kaczmarskiego, Osiecką, polskie przeboje z lat 80. i „Balladę o Tolku Bananie". Premiera ostatniej płyty „Dodekafonia" miała miejsce w lutym 2010 roku. Promujący album utwór „Żyję w kraju" stał się ostrym komentarzem do naszej rzeczywistości i stanu ducha autora piosenki.

Leniwiec, Mechanik, ul. Narbutta 87, bilety: 17 – 22 zł, informacje: tel. 22 825 60 31, sobota (8.10), godz. 19

Grają dokładnie coś odwrotnego niż wskazywałaby na to ich nazwa. Nie warto się spodziewać rozluźniających chilloutowych dźwięków, bo Leniwiec gra skocznego punk rocka uzupełnionego sekcją dęciaków. Dochodzą do tego zazwyczaj zaangażowane i dowcipne teksty. Pisano o nich, że zaskakują zarówno żywiołowością, jak i rozbrajającą szczerością, potrafią poetycko błysnąć lirycznie i wzbić się powyżej poziomu żartów wczesnego Big Cyca. Pierwszą płytę wydali w 2001 r., ostatnia pt. „Reklamy na niebie" wyszła w 2008 r.

C. H. District, Wiracki, Sala Laboratorium, Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2, bilety: 10 zł, informacje: tel. 22 628 12 71, niedziela (9.10), godz. 19

Dwaj twórcy progresywnej muzyki elektronicznej odnoszący sukcesy poza granicami kraju. C. H. District współtworzy śląską scenę ambient/noise/experimental, łącząc tradycje muzyki industrialnej z współczesnymi produkcjami z kręgów tzw. inteligentnej elektroniki. Jest to jednoosobowy projekt Mirosława Matyasika. W 2010 roku ponownie podpisał kontrakt z wytwórnią M-tronic, w której ukazał się piąty album „Conclusion". Wiracki wydał w 2006 r. debiutancką płytę „The Harmony of Noise" w amerykańskiej wytwórni Number One Noise.

Izabela Trojanowska, Palladium, ul. Złota 9, bilety: 35 zł, informacje: 22 827 70 49, poniedziałek (10.10), godz. 20

Dobra wiadomość dla wsystkich, którzy nie znają prawdziwego oblicza polskiego disco z lat 80. Na scenę wraca Izabela Trojanowska! Koncert odbywa się z okazji promocji nowej płyty „Życia zawsze za mało". Jak mówi artystka śpiewa trochę inaczej, a jej piosenki utrzymane są w melodyjnej konwencji poprockowej. W Palladium będą premierowe piosenki, ale również wiele dawnych przebojów Trojanowskiej, m.in. „Tyle samo prawd, ile kłamstw", „Pieśń o cegle", „Brylanty", „I stało się" czy „Wszystko, czego dziś chcę".

Grechuta Symfonicznie, Sala Kongresowa, PKiN, pl. Defilad 1, bilety: 130 – 250 zł, rezerwacje: tel. 22 656 72 99, poniedziałek (10.10), godz. 20

W Krakowie od 5 do 9 października trwa Grechuta Festival z konkursem piosenek dla młodych wykonawców. Wyjątkową oprawę przewidziano dla finałowego koncertu, podczas którego symfoniczne wersje największych przebojów Marka Grechuty wykona Orkiestra Akademii Beethovenowskiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego. Specjalnie dla Warszawy zostanie powtórzony w Sali Kongresowej w poniedziałek, a wystąpią m.in. Hanna Banaszak, Dorota Miśkiewicz, Maciej Zakościelny, Anawa i Plateau z Wojciechem Waglewskim i Markiem Jackowskim.

Nawet William Gibson, ojciec cyberpunku w literaturze, nie przewidział tego, jacy artyści będą z jego wizji świata czerpali inspiracje.

Przykład? Choćby Chewy Chocolate Cookies. Producent ten ukrywa swoją tożsamość, jakby chciał, by zainteresowania nie skupiać na jego osobie, lecz muzyce, którą generuje z adapterów. A jest to miks elektroniki tanecznej, radykalny electro clash i zabawny dance punk.  Didżej ma na jubileuszu zaserwować najnowsze kawałki z wydanej właśnie płyty.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Taniec
Trzy nosy Pinokia. Premiera Polskiego Baletu Narodowego
Taniec
Josephine Baker: "zdegenerowana" artystka w spódniczce z bananów
Taniec
Agata Siniarska zatańczy na festiwalu w Berlinie
Taniec
Taneczne święto Indii
Taniec
Primabalerina z Teatru Bolszoj opuściła kraj. "Wstydzę się Rosji"