Reklama
Rozwiń
Reklama

Rosja nie przeprosiła za naruszenie przestrzeni powietrznej Korei Południowej

Rosja zaprzeczyła doniesieniom południowokoreańskich mediów, jakoby oficjalnie przeprosiła za rzekome naruszenie przestrzeni powietrznej Korei Południowej.

Aktualizacja: 25.07.2019 09:22 Publikacja: 25.07.2019 07:13

Rosja nie przeprosiła za naruszenie przestrzeni powietrznej Korei Południowej

Foto: Maxim Maksimov [CC BY-SA 3.0 GFDL 1.2]

zew

We wtorek rano Korea Południowa poinformowała, że poderwała myśliwce w związku z pojawieniem się rosyjskich samolotów wojskowych w rejonie wysp Dokdo. Według Seulu, rosyjski samolot wczesnego ostrzegania typu A-50 naruszył przestrzeń powietrzną Korei Południowej. Cztery bombowce (dwa rosyjskie Tu-95 oraz dwa chińskie H-6) miały też bez ostrzeżenia wlecieć w koreańską strefę identyfikacji obrony powietrznej. W kierunku A-50 oddano strzały ostrzegawcze.

Rosyjski resort obrony oświadczył, że rosyjskie samoloty wraz z chińskimi maszynami brały udział we wspólnym patrolu. Ministerstwo zaprzeczyło, by samoloty bezprawnie wleciały w przestrzeń powietrzną Korei Południowej. Oświadczenie w podobnym tonie wydało chińskie ministerstwo obrony. Moskwa zarzuciła też Seulowi, że południowokoreańscy piloci stwarzali zagrożenie dla rosyjskiego bombowca strategicznego nad wodami międzynarodowymi.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1349
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1347
Świat
Między Chinami a USA, Azja wybiera autonomię. Bliskowschodni pokój
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1346
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1345
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama