To pierwsza próba sprawdzenia, czy młodszy czytelnik będzie w stanie zainteresować się lekturą podaną w niecodziennej sytuacji.

Na pierwszy ogień tym razem idą cztery pozycje: "Clark the Shark Takes Heart" Bruce'a Hale'a z ilustracjami Guy Francisa, "Happy Valentine’s Day, Mouse!" Laury Numeroff i Felicii Bond, "Pete the Cat: Valentine’s Day Is Cool" Kimberly i Jamesa Dean oraz najbardziej znany i odbiegający od wymienionego walentynkowego zestawu "Miś Paddington" Michalea Bonda z ilustracjami R. W. Alley. Egzemplarze są specjalnie przygotowane, żeby jak najbardziej pasowały do zestawów Happy Meal. Wydrukowano je z miękkimi grzbietami w rozmiarze 11 na niecałe 15 cm. W niektórych lokalach będą dostępne także hiszpańskie wersje książeczek.

McDonald's rozdaje książeczki już po raz trzeci w historii. Poprzednio prowadzono takie działania w 2013 i 2015 roku. Tegoroczna akcja zakłada dystrybucję 17 mln egzemplarzy, a po zakończeniu do dzieci za pośrednictwem koncernu trafi łącznie 50 mln książeczek. Partnerem McDonald's jest fundacja nonprofit o nazwie "Reading is Fundamental", czyli "czytanie to podstawa". Dodatkowe 100 tys. egzemplarzy książek zostanie przekazanych przez sieć restauracji na potrzeby organizacji.