Według danych Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, narkotyk ten jest jednym z głównych zagrożeń dla amerykańskiego społeczeństwa. W 2011 odnotowano największą dostępność i najwyższą jakość metamfetaminy w stosunku do jej ceny, od roku 2005 - na co wpływa zwiększenie dostaw z Meksyku oraz wzrost produkcji od małych dostawców w kraju.
Metamfetamina, która jest niedroga i ma długotrwałe działanie, może być przyjmowana w różny sposób m.in. dożylnie i doustnie.
Reklamówką szokującej akcji są zdjęcia i filmy, które pokazują skutki zażywania narkotyku. Hasła kampanii to m.in. "Seks za 15 dolarów nie jest normalny, chyba że jesteś pod wpływem metamfetaminy", "Skatowanie staruszka dla pieniędzy nie jest normalne, chyba że jesteś pod wpływem metamfetaminy" i "Zostawienie przyjaciela na pewną śmierć nie jest normalne, chyba że jesteś pod wpływem metamfetaminy". Główny cel to uświadamianie społeczeństwa o wpływie narkotyku na zdrowie fizyczne, psychikę, relacje społeczne i sytuację materialną.
Kampania, obecna w telewizji, gazetach, radiu i internecie od 2005 roku, została uznana przez Biały Dom za niezwykle skuteczny, wzorcowy program profilaktyczny.
Więcej informacji na stronie kampanii "The Meth Project".