Reklama

Rosja: stemplowanie swastyką

Specjalne znakowanie towarów wytwarzanych przez firmy, dawniej pracujące dla Trzeciej Rzeszy i faszystowskich Włoch proponuje rosyjski parlament.

Aktualizacja: 22.06.2015 15:54 Publikacja: 22.06.2015 15:29

Adolf Hitler przyjmuje paradę w 1934 roku w Norymberdze, stojąc w swoim "Mercedesie" (kadr z filmu z

Adolf Hitler przyjmuje paradę w 1934 roku w Norymberdze, stojąc w swoim "Mercedesie" (kadr z filmu z Youtube'a)

Foto: www.youtube.com

Projekt odpowiednich poprawek do ustawy o reklamie zgłosił deputowany proputinowskiej „Jedinoj Rossiji" i jednocześnie szef nacjonalistycznej partii „Rodina" Aleksiej Żurawliow.

Zgodnie z nimi o swoich „biznesowych kontaktach z niemiecką NSDAP lub Faszystowską Partią Włoch" firmy powinny informować w ciągu nie mniej niż pięciu sekund w swych reklamach telewizyjnych i trzech sekund w reklamach radiowych. W prasie zaś taka informacja powinna zajmować nie mniej niż 10 proc. powierzchni reklamy.

„Korporacje, które zarobiły swoje pieniądze na krwi naszych rodaków, ci którzy współpracowali z reżymami faszystowskimi powinny co najmniej informować o tym naszych nabywców. Powinni znakować własną produkcję" – powiedział Żurawliow w radiu „Goworit Moskwa". Wszystko po to, by „nie fałszować naszej historii".

Jak piszą rosyjskie media, gdyby poprawki zostały przyjęte na pierwszy ogień poszłyby niemieckie koncerny motoryzacyjne: wszystkie bez wyjątku pracowały dla nazistowskiego reżymu i produkowały pojazdy dla niemieckiej armii.

Deputowany Żurawliow już demonstracyjnie zrezygnował ze swojego samochodu „Mercedes" koncernu Daimler AG (spadkobiercy Daimler-Benz, produkującego w czasie wojny samochody oraz silniki do czołgów, samolotów a nawet okrętów podwodnych) i przesiadł się na inny. Dziennikarze wykryli, że teraz jeździ „Skodą", nikt jednak nie powiedział parlamentarzyście, że w zakładach „Skoda" przez całą wojnę produkowano bardzo dobre czołgi dla niemieckiej armii. W dodatku okazało się, że żona deputowanego nie ma zamiaru rezygnować ze swego samochodu BMW X3.

Reklama
Reklama

Nie zważając na to Żurawliow zapowiedział, że koncern BMW, Siemens, Bertelsman A.G. a nawet Ikea, Metro Cash & Carry, Nestle, Ford a nawet Coca-Cola będą musiały znakować swoje produkty, jeśli poprawki do ustawy zostaną przyjęte.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1391
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1388
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1387
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1386
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1385
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama