Reklama

Muzeum reaguje na ubrania ze zdjęciami z obozu zagłady

Na amerykańskiej stronie internetowej Redbubble można było kupić koszulki, poduszki, spódniczki i inne przedmioty ze zdjęciami Auschwitz-Birkenau. Po reakcji Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau część rzeczy zniknęła ze sklepu.

Aktualizacja: 08.05.2019 13:42 Publikacja: 08.05.2019 12:42

Muzeum reaguje na ubrania ze zdjęciami z obozu zagłady

Foto: Twitter, Auschwitz Memorial

adm

„Czy naprawdę uważacie, że sprzedaż takich produktów jak poduszki, mini spódnice lub torby z fotografiami z Auschwitz - miejsca ogromnej ludzkiej tragedii, gdzie ponad 1,1 miliona osób zostało zamordowanych - jest dopuszczalne? To raczej niepokojące i lekceważące” – podkreślono we wpisie opublikowanym na Twitterze przez Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Niedługo później na post odpowiedziała amerykańska firma Redbubble odpowiedzialna za kontrowersyjne produkty. W opublikowanym komunikacie wytłumaczono, że klienci firmy mogą za jej pośrednictwem proponować produkty ze swoimi obrazkami. „Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi – czytamy we wpisie na Twitterze. – Podejmujemy natychmiastowe działania, by usunąć te i podobne prace – dodano.

Część produktów została już usunięta ze strony. Muzeum Auschwitz opublikowało jednak kolejny wpis, w którym zwróciło uwagę na kolejny nieodpowiedni produkt - koszulkę z napisem „Dr Holocaust chce, żebyś miał brodę”. „Czy charakter tej treści jest również nie do zaakceptowania i jest niezgodny z wytycznymi społeczności?” – zapytało na Twitterze Muzeum, odwołując się do stylu odpowiedzi firmy.

Reklama
Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Karambol na drodze ekspresowej S19. Zderzyło się kilkadziesiąt aut
Społeczeństwo
4 złote dziennie na jedzenie. Dieta więźniów pod lupą
Społeczeństwo
Dwunarodowe pary i ich dzieci w Polsce. W czołówce zaskoczenie
Społeczeństwo
Ustawa łańcuchowa. Sejm podjął decyzję w sprawie prezydenckiego weta. Jak głosowali posłowie?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama