Kampania medialna i szkolenia dla rodziców to efekt badania przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Fundacji Kidprotect.pl i rzecznika praw dziecka. Wyniki są alarmujące.

Sprawdzianu umiejętności wychowawczych nie zaliczyło aż 17 proc. rodziców, a 41 proc. dostało ocenę mierną. Na szóstkę nie zasłużył żaden, a na piątkę tylko 2 proc. badanych.

Ankieterzy przeprowadzili telefoniczne wywiady z 1001 rodzicami. Sprawdzali ich wiedzę o rozwoju dziecka. Pytali też, jak zachowaliby się w określonej sytuacji, np. kiedy dziecko po raz kolejny nie pozmywa po sobie naczyń.

– Gdybym miała cokolwiek do powiedzenia w tym kraju, to dawałabym certyfikaty na bycie rodzicem – uważa Dorota Zawadzka, która w ramach kampanii poprowadzi warsztaty dla rodziców.

– Chcemy, aby rodzice przyjrzeli się relacjom panującym w rodzinie i uświadomili sobie, że wszystko, co powiedzą lub zrobią, będzie miało wpływ na przyszłość ich dzieci – mówi Marek Michalak, rzecznik praw dziecka.