Francja: Radio odmówiło emisji reklamy ze słowem "chrześcijanie"

We francuskiej stacji radiowej France Inter nie zostanie wyemitowana reklama, w której pada słowa "chrześcijanie". Zdaniem dyrekcji decyzja związana jest z obowiązkiem przestrzegania neutralności religijnej.

Aktualizacja: 07.12.2020 17:59 Publikacja: 07.12.2020 17:27

Francja: Radio odmówiło emisji reklamy ze słowem "chrześcijanie"

Foto: Pixabay

Reklamę chciała wykupić stowarzyszenie „Oeuvre d’Orient”, które od ponad 150 lat wspomaga chrześcijan na Bliskim Wschodzie.

Stowarzyszenie nie kryło swojego oburzenia decyzją dyrekcji stacji. Zaproponowano im, by w reklamie zamiast słów "chrześcijanie na Bliskim Wschodzie" pojawił się zwrot "dzieło na rzecz Bliskiego Wschodu".

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Sondaż: Amerykanie niezadowoleni z polityki gospodarczej Donalda Trumpa
Społeczeństwo
Zadowolony jak Rosjanin w czwartym roku wojny
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Społeczeństwo
Po dwóch latach w Sojuszu Finowie tracą zaufanie do NATO. Efekt Donalda Trumpa?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Nowa Zelandia będzie uznawać tylko płeć biologiczną? Jest projekt ustawy