Zmiana marki to rozwiązanie ostateczne

Jacek Sadowski, prezes firmy marketingowej Demo Effective Launching

Aktualizacja: 25.04.2016 22:24 Publikacja: 25.04.2016 19:57

Zmiana marki to rozwiązanie ostateczne

Foto: Archiwum prywatne

Rzeczpospolita: Nowy właściciel zmienia rozpoznawalną w Polsce nazwę stacji benzynowych Statoil na trudne do wymówienia Circle K. Jaki jest cel takiego rebrandingu?

Jacek Sadowski: Marka Statoil zostanie poświęcona dla wyższych celów. Jest rozpoznawalna na lokalnych rynkach, więc wchodzenie z nową to krok ryzykowny. Utrzymanie pozycji rynkowej zakotwiczonego już w świadomości klientów Statoilu będzie dużym wyzwaniem, ale właściciel uznał, że nie czas żałować róż, gdy buduje się potężną markę globalną. Rynek się globalizuje, Europa się otwiera, więc Kanadyjczycy zdecydowali się na wejście ze swoją marką na nowe rynki.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Społeczeństwo
Seria zatruć. Powodem rzadka choroba Zalewu Wiślanego?
Społeczeństwo
Child Alert. Poszukiwana jedenastolatka odnalazła się
Społeczeństwo
Psychiatra o zbrodni na UW: Oblaliśmy jako społeczeństwo dwa testy
Społeczeństwo
Imigrant dobry, pod warunkiem, że jest sprawdzony
Społeczeństwo
Najnowsza prognoza pogody na 10 dni. Kiedy wreszcie będzie cieplej?