Reklamę wymyśliła szwedzka agencja Akestam Holst. Reklama zawiera technologię podobna do testu ciążowego. Jeśli kobieta w ciąży odda mocz na reklamę, pojawi się zniżka na łóżeczko.

"Sikanie na reklamę może zmienić twoje życie" - przewrotnie zatytułowała swoją reklamę Ikea. Jeśli wynik testu okaże się pozytywny, pod normalną ceną łóżeczka (995 szwedzkich koron), na czerwono pojawi się specjalna, niższa cena (495 koron).

Zgodnie z informacjami dostarczonymi przez agencję, reklama została przygotowana we współpracy z Mercene Labs, która odpowiadała za "kilka technicznych rozwiązań", aby kupon zadziałał.

"Ciążowy pasek testowy został wykorzystany jako punkt wyjścia. Badanie opera się na przeciwciałach związanych z ciążowym hormonem hCG, co powoduje zmianę barwy" - wyjaśniła agencja. "Aby zwiększyć skalę tej techniki i dostosować ją do fizycznego formatu drukowanej reklamy, Mercene Labs wykorzystała swoje doświadczenie w opracowywaniu materiałów powierzchniowo czynnych do diagnostyki medycznej" - czytamy w informacji. Firma stwierdza, że kampania, dzięki unikalnym rozwiązaniom, może nawet wpłynąć na poprawę diagnostyki.

Reklama została zamieszczona w magazynie "Amelia", "jednym z najbardziej wpływowych czasopism dla szwedzkich kobiet".