Sondaż: Czy funkcjonariusz publiczny może angażować się w WOŚP?

Funkcjonariusze publiczni powinni mieć możliwość angażowania się w WOŚP? Polacy nie mają wątpliwości – pokazał sondaż SW Research dla serwisu rp.pl.

Aktualizacja: 12.01.2018 14:23 Publikacja: 12.01.2018 14:18

Sondaż: Czy funkcjonariusz publiczny może angażować się w WOŚP?

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Dwa lata temu poseł PiS Stanisław Pięta zamieścił na Twitterze wpis, w którym zapowiedział, że każdy funkcjonariusz publiczny, który zaangażuje się w finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, "może składać raport o zwolnienie ze służby".


- Według badań Millward Brown spośród tych, którzy z nami grają, najwięcej związanych jest z PiS. Podział układa się tak samo jak w sondażach sympatii wyborczych - stwierdził Jurek Owsiak, twórca WOŚP, gość Jacka Nizinkiewicza w programie #RZECZoPOLITYCE.

Prawie 70 proc. ankietowanych uważa, że funkcjonariusze publiczni powinni mieć możliwość angażowania się w WOŚP. Blisko 20 proc. badanych nie ustosunkowuje się do tej kwestii.

- Taki sam odsetek kobiet i mężczyzn (68 proc.) wyraża swoją aprobatę w tej sprawie. Tego zdania są też częściej osoby w przedziale wiekowym 35-49 lat (71 proc.), respondenci o dochodzie poniżej 1000 złotych (75 proc.) oraz badani mieszkańcy wsi (72 proc.) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.

Zdjęcie autorstwa Wojciecha Grzędzińskiego, przedstawiające zdziwionego prezesa Prawa i Sprawiedliwości, zostało wystawione na jednej z aukcji Allegro w ramach zbierania funduszy na WOŚP. Autor zdjęcia poinformował, że Allegro usunęło ofertę ze względu na naruszenie zasad regulaminu.

Społeczeństwo
Dzietność w Polsce szoruje po dnie. Najnowsze dane mogą szokować
Społeczeństwo
Apel o wsparcie dla programów badawczych dla białoruskiej opozycji
Społeczeństwo
Repatriacje: więcej pieniędzy, ale tylko dla polskich zesłańców
Społeczeństwo
Kolejny incydent w szpitalu. „Agresywny i wulgarny pacjent”
Społeczeństwo
Władysław Kosiniak-Kamysz w Dniu Flagi: Bądźmy dumni z Biało-Czerwonej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku