Indyjskie Centralne Siły Bezpieczeństwa (CISF), które odpowiadają za bezpieczeństwo na lotniskach poinformowały swoich funkcjonariuszy, by przeszli z "szerokiego uśmiechu" do "wystarczającego uśmiechu".

Zdaniem urzędników policjanci powinni być skupieni na czujności, a nie przyjaźni.

- Nie możemy za bardzo przyjaźnić się z pasażerami, ponieważ m.in. z tego powodu doszło 11 września do zamachu terrorystycznego - powiedział dyrektor generalny CISF Rajesh Ranjan.

Ranjan dodał, że personel CISF będzie brał udział w specjalnych szkoleniach z analizy behawioralnej. Zajęcia poprowadzą międzynarodowi eksperci.

W ciągu ostatnich 10 lat liczba pasażerów linii lotniczych wzrosła w Indiach sześciokrotnie. Doprowadziły do tego lepsze połączenie i tańsze ceny biletów. Analitycy ostrzegają rząd, że trzeba przeznaczać więcej pieniędzy na bezpieczeństwo na lotniskach.