W tym roku będą to anioły i demony z kartoników, koralików, sznurka. Dochód z aukcji zasili konto Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. – To już druga edycja przedsięwzięcia zainicjowanego przez stowarzyszenie i Agencję Reklamową Radna – mówi Andrzej Różycki z agencji Radna. – Pomysł ze szpeciakami polega na tym, że wysyłamy materiały do ich wykonania celebrities, którzy odsyłają nam gotowe, wykonane przez nich maskotki-ozdoby z nadanym szpeciakowi imieniem i „certyfikatem jakości”. W tej postaci trafiają na internetowe aukcje.

W ubiegłym roku rozesłano 128 szpeciaków. Kupiono 125 za prawie 8 tysięcy zł. Stwory ze szmatek, guzików i kolorowych nitek zrobili między innymi Olga Borys, Justyna Steczkowska, Wojciech Majchrzak, Rafał Bryndal. – W tym roku eleganckich pudełeczek wystawienniczych, czyli niezbędników z materiałami do wykonania anioła lub diabła, rozesłaliśmy około 500, z czego 100 już do nas wróciło – mówi Andrzej Różycki.