Kampania informacyjno-promocyjna skierowana jest do pracodawców z sektora MPS (czyli małych i średnich przedsiębiorstw). Ma ona zachęcić pracodawców do zdobywania wiedzy o możliwościach dostosowania polityki personalnej przedsiębiorstw do pełniejszego wykorzystywania potencjału pracowników w wieku 45+. Podczas konferencji koordynator projektu dr Katarzyna Bałandynowicz-Panfil przedstawiła kluczowe narzędzia kampanii medialnej. W województwie pomorskim pojawią się billboardy, plakaty, artykuły i dodatki specjalne w prasie lokalnej, spoty radiowe i telewizyjne. Pełne informacje dotyczące projektu są zamieszczone na stronie internetowej [link=http://www.wykorzystajnas.pl]www.wykorzystajnas.pl[/link].
Kolejnym punktem gdańskiej konferencji było wystąpienie Marty Kononowicz, kierownika projektów PBS DGA, założeń metodologicznych, obszaru oraz hipotez badawczych przyjętej do realizowanej w okresie luty – maj 2010 r. pierwszej edycji badań pracodawców województwa pomorskiego. Badania mają zdiagnozować poziom świadomości pracodawców o narzędziach pełniejszego wykorzystania potencjału pracowników 45+, ich postaw w stosunku do starszych wiekiem pracowników oraz barier ograniczających możliwość aktywności zawodowej tej grupy osób. Kolejna edycja badań ilościowych oraz badania jakościowe zostaną przeprowadzone jesienią tego roku. Natomiast w czerwcu wyniki pierwszej edycji badań zostaną upublicznione w postaci raportu na stronie internetowej projektu.