Foremniak, Glinka i Gorczyca promują triathlon wśród Polek

Małgorzata Foremniak, Katarzyna Glinka i Karolina Gorczyca zostały ambasadorkami tegorocznego Herbalife Triathlon Gdynia. W sierpniu przepłyną 1,9 km, pojadą 90 km na rowerze i przebiegną 42,1 km.

Publikacja: 10.01.2014 16:20

Ambasadorki Herbalife Triathlon Gdynia - Małgorzata Foremniak, Agnieszka Sikora-Paw, Karolina Gorczy

Ambasadorki Herbalife Triathlon Gdynia - Małgorzata Foremniak, Agnieszka Sikora-Paw, Karolina Gorczyca, Katarzyna Glinka,

Foto: Sport Evolution

Po raz pierwszy największa impreza triathlonowa w kraju będzie miała za ambasadorów wyłącznie panie. Organizatorzy liczą na popularyzację dyscypliny wśród Polek. – Chcemy też zmienić stereotyp, że triathlonistka to babochłop z muskulaturą kulturysty – tłumaczy Piotr Netter, były trener kadry narodowej w trójboju, obecnie dyrektor Herbalife Triathlon Gdynia.

Małgorzata Foremniak, Katarzyna Glinka i Karolina Gorczyca świetnie się do tego nadają – są drobne, szczupłe i wcześniej nie trenowały wyczynowo. Ich przykład ma pokazać Polkom, że siedem miesięcy wystarczy, by przygotować się do rywalizacji na triathlonowym  dystansie długim (1,9 km pływania, 90 km na rowerze i 21,1 km biegu).

Każda z aktorek wyzwanie podjęła z innego powodu. – Niedawno skończyłam 47 lat i pomyślałam, że chciałabym pokonać triathlon jeszcze przed pięćdziesiątką – powiedziała Małgorzata Foremniak. – Myślę, że każdy z nas ma wewnętrznego fightera, który go mobilizuje – dodała.

Również w Karolinie Gorczycy, znanej m.in. z komedii romantycznej „Miłość na wybiegu", zaproszenie Piotra Nettera obudziło wojownika: - Najpierw pomyślałam: „To niemożliwe", ale natychmiast odezwał się we mnie duch walki: „Jak to? Ja nie dam rady?". Propozycję potraktowałam jako prezent, bo od dawna brakowało mi w życiu sportu, tego, by ktoś wziął mnie za kołnierz i powiedział: „Masz to zrobić, ja ci w tym pomogę" – mówi Gorczyca.

Katarzynę Glinkę zachęcił przykład męża, który w ubiegłym roku ukończył gdyński triathlon: - Wydawało mi się, że to rzecz nie do zrobienia, że to, co widzę, nie dzieje się naprawdę. Teraz mam szansę dokonać tego sama – dodała Glinka.

Przed aktorkami co najmniej kilka treningów w tygodniu i nauka poprawnej techniki trzech sportów. Wszystkie najbardziej obawiają się pływania w Bałtyku. Małgorzatę Foremniak przeraża wizja ludzi wbiegających do wody i rzucających się na falę, Katarzynę Glinkę przed zanurzeniem powstrzymuje klaustrofobia, a Karolina Gorczyca przyznaje, że wchodzenie do zimnego basenu o szóstej rano nie jest jej ideałem poranka. – Ale kiedy już wejdę i przepłynę trening, mam wielką satysfakcję, a mój dzień wygląda inaczej – zastrzega Gorczyca.

Aktorki będą trenować pod kierunkiem Piotra Nettera nawet kilkanaście godzin w tygodniu. – Każdy trening dostosowuję indywidualnie. Magdalena Boczarska (ambasadorka zawodów w 2012 r.) miała 12 treningów na tydzień, ale minimum wynosi około pięciu, sześciu – mówi Netter.

Postępy aktorek i czwartej ambasadorki, Agnieszki Sikory-Paw ze Skórcza w Borach Tucholskich, wybranej w głosowaniu na Facebooku, będzie można śledzić m.in. na stronie internetowej akademiatriathlonu.pl.

Organizatorzy zawodów mają nadzieję, że przykład ambasadorek porwie Polki, jak stało się to w przypadku panów. Tomasz Karolak, Maciej Dowbor czy Piotr Adamczyk, którzy byli twarzami poprzednich edycji, pomogli znacznie zwiększyć popularność zawodów i samej dyscypliny. Według szacunków agencji marketingu sportowego Sport Evolution, triathlon uprawia dziś w kraju od 6 do 8 tys. osób.

Herbalife Triathlon Gdynia 2014 odbędzie się 8-10 sierpnia 2014 r. 9 sierpnia przewidziana jest rywalizacja na dystansie sprinterskim (0,75 km pływania, 20 km na rowerze, 5 km biegu), a w niedzielę, 10 sierpnia, na dystansie długim (1,9 km pływania, 90 km na rowerze oraz 21,1 km biegu).

Ponad miesiąc od otwarcia zapisów na dystansie długim, limit 1500 zawodników został wyczerpany. Razem z ambasadorkami wystartuje 1500 amatorów z 16 krajów, w tym rekordowa liczba 147 pań. W ubiegłym roku wystartowały 63 kobiety.

Po raz pierwszy największa impreza triathlonowa w kraju będzie miała za ambasadorów wyłącznie panie. Organizatorzy liczą na popularyzację dyscypliny wśród Polek. – Chcemy też zmienić stereotyp, że triathlonistka to babochłop z muskulaturą kulturysty – tłumaczy Piotr Netter, były trener kadry narodowej w trójboju, obecnie dyrektor Herbalife Triathlon Gdynia.

Małgorzata Foremniak, Katarzyna Glinka i Karolina Gorczyca świetnie się do tego nadają – są drobne, szczupłe i wcześniej nie trenowały wyczynowo. Ich przykład ma pokazać Polkom, że siedem miesięcy wystarczy, by przygotować się do rywalizacji na triathlonowym  dystansie długim (1,9 km pływania, 90 km na rowerze i 21,1 km biegu).

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Społeczeństwo
Kolejny incydent w szpitalu. „Agresywny i wulgarny pacjent”
Społeczeństwo
Władysław Kosiniak-Kamysz w Dniu Flagi: Bądźmy dumni z Biało-Czerwonej
Społeczeństwo
Cudzoziemcy na potęgę kupują mieszkania w Polsce. Zachęcił ich kredyt 2 procent
Społeczeństwo
Nie żyje Sławomir Wałęsa. Syn byłego prezydenta miał 52 lata
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Nie żyje Tomasz Jakubiak. Znany kucharz miał 41 lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne