Foremniak, Glinka i Gorczyca promują triathlon wśród Polek

Małgorzata Foremniak, Katarzyna Glinka i Karolina Gorczyca zostały ambasadorkami tegorocznego Herbalife Triathlon Gdynia. W sierpniu przepłyną 1,9 km, pojadą 90 km na rowerze i przebiegną 42,1 km.

Publikacja: 10.01.2014 16:20

Ambasadorki Herbalife Triathlon Gdynia - Małgorzata Foremniak, Agnieszka Sikora-Paw, Karolina Gorczy

Ambasadorki Herbalife Triathlon Gdynia - Małgorzata Foremniak, Agnieszka Sikora-Paw, Karolina Gorczyca, Katarzyna Glinka,

Foto: Sport Evolution

Po raz pierwszy największa impreza triathlonowa w kraju będzie miała za ambasadorów wyłącznie panie. Organizatorzy liczą na popularyzację dyscypliny wśród Polek. – Chcemy też zmienić stereotyp, że triathlonistka to babochłop z muskulaturą kulturysty – tłumaczy Piotr Netter, były trener kadry narodowej w trójboju, obecnie dyrektor Herbalife Triathlon Gdynia.

Małgorzata Foremniak, Katarzyna Glinka i Karolina Gorczyca świetnie się do tego nadają – są drobne, szczupłe i wcześniej nie trenowały wyczynowo. Ich przykład ma pokazać Polkom, że siedem miesięcy wystarczy, by przygotować się do rywalizacji na triathlonowym  dystansie długim (1,9 km pływania, 90 km na rowerze i 21,1 km biegu).

Każda z aktorek wyzwanie podjęła z innego powodu. – Niedawno skończyłam 47 lat i pomyślałam, że chciałabym pokonać triathlon jeszcze przed pięćdziesiątką – powiedziała Małgorzata Foremniak. – Myślę, że każdy z nas ma wewnętrznego fightera, który go mobilizuje – dodała.

Również w Karolinie Gorczycy, znanej m.in. z komedii romantycznej „Miłość na wybiegu", zaproszenie Piotra Nettera obudziło wojownika: - Najpierw pomyślałam: „To niemożliwe", ale natychmiast odezwał się we mnie duch walki: „Jak to? Ja nie dam rady?". Propozycję potraktowałam jako prezent, bo od dawna brakowało mi w życiu sportu, tego, by ktoś wziął mnie za kołnierz i powiedział: „Masz to zrobić, ja ci w tym pomogę" – mówi Gorczyca.

Katarzynę Glinkę zachęcił przykład męża, który w ubiegłym roku ukończył gdyński triathlon: - Wydawało mi się, że to rzecz nie do zrobienia, że to, co widzę, nie dzieje się naprawdę. Teraz mam szansę dokonać tego sama – dodała Glinka.

Przed aktorkami co najmniej kilka treningów w tygodniu i nauka poprawnej techniki trzech sportów. Wszystkie najbardziej obawiają się pływania w Bałtyku. Małgorzatę Foremniak przeraża wizja ludzi wbiegających do wody i rzucających się na falę, Katarzynę Glinkę przed zanurzeniem powstrzymuje klaustrofobia, a Karolina Gorczyca przyznaje, że wchodzenie do zimnego basenu o szóstej rano nie jest jej ideałem poranka. – Ale kiedy już wejdę i przepłynę trening, mam wielką satysfakcję, a mój dzień wygląda inaczej – zastrzega Gorczyca.

Aktorki będą trenować pod kierunkiem Piotra Nettera nawet kilkanaście godzin w tygodniu. – Każdy trening dostosowuję indywidualnie. Magdalena Boczarska (ambasadorka zawodów w 2012 r.) miała 12 treningów na tydzień, ale minimum wynosi około pięciu, sześciu – mówi Netter.

Postępy aktorek i czwartej ambasadorki, Agnieszki Sikory-Paw ze Skórcza w Borach Tucholskich, wybranej w głosowaniu na Facebooku, będzie można śledzić m.in. na stronie internetowej akademiatriathlonu.pl.

Organizatorzy zawodów mają nadzieję, że przykład ambasadorek porwie Polki, jak stało się to w przypadku panów. Tomasz Karolak, Maciej Dowbor czy Piotr Adamczyk, którzy byli twarzami poprzednich edycji, pomogli znacznie zwiększyć popularność zawodów i samej dyscypliny. Według szacunków agencji marketingu sportowego Sport Evolution, triathlon uprawia dziś w kraju od 6 do 8 tys. osób.

Herbalife Triathlon Gdynia 2014 odbędzie się 8-10 sierpnia 2014 r. 9 sierpnia przewidziana jest rywalizacja na dystansie sprinterskim (0,75 km pływania, 20 km na rowerze, 5 km biegu), a w niedzielę, 10 sierpnia, na dystansie długim (1,9 km pływania, 90 km na rowerze oraz 21,1 km biegu).

Ponad miesiąc od otwarcia zapisów na dystansie długim, limit 1500 zawodników został wyczerpany. Razem z ambasadorkami wystartuje 1500 amatorów z 16 krajów, w tym rekordowa liczba 147 pań. W ubiegłym roku wystartowały 63 kobiety.

Po raz pierwszy największa impreza triathlonowa w kraju będzie miała za ambasadorów wyłącznie panie. Organizatorzy liczą na popularyzację dyscypliny wśród Polek. – Chcemy też zmienić stereotyp, że triathlonistka to babochłop z muskulaturą kulturysty – tłumaczy Piotr Netter, były trener kadry narodowej w trójboju, obecnie dyrektor Herbalife Triathlon Gdynia.

Małgorzata Foremniak, Katarzyna Glinka i Karolina Gorczyca świetnie się do tego nadają – są drobne, szczupłe i wcześniej nie trenowały wyczynowo. Ich przykład ma pokazać Polkom, że siedem miesięcy wystarczy, by przygotować się do rywalizacji na triathlonowym  dystansie długim (1,9 km pływania, 90 km na rowerze i 21,1 km biegu).

Pozostało 81% artykułu
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie szykuje „wielką blokadę”. Czy ich przybudówka straci miejski lokal?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Pogoda szykuje dużą niespodziankę. Najnowsza prognoza IMGW na 10 dni
Społeczeństwo
Burmistrz Głuchołaz: Odbudowa po powodzi odbywa się sprawnie
Społeczeństwo
Ostatnie Pokolenie zapewnia Polaków: Nie jesteśmy przeciwko wam
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Znamy Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Co oznacza "sigma"?