"Etyka uczy myśleć", "U nas w szkole nie ma dzieci niewierzących" i "Nie chcę, ale muszę" - takie hasła znalazły się na billboardach - informuje TOK FM.

Plakat z hasłem "Etyka uczy myśleć" ma przypominać dyrektorom szkół, że mają obowiązek zapewnić każdemu zainteresowanemu tym uczniowi udział w lekcjach etyki. Plakat "Nie chcę, ale muszę" ma opisywać sytuację, w którym rodzice zapisują dziecko na lekcje religii wbrew własnym przekonaniom, w obawie przed społecznym ostracyzmem. Plakat "U nas w szkole nie ma dzieci niewierzących" jest z kolei krytyką tych dyrektorów placówek oświatowych, którzy nie dostrzegają, iż w ich szkole nie wszystkie dzieci są katolikami.

- Tymczasem osób niewierzących według oficjalnych statystyk jest w społeczeństwie polskim 5-8 proc., co oznacza, iż w każdej 20-osobowej grupie szkolnej z dużym prawdopodobieństwem obecne jest dziecko należące do mniejszości światopoglądowej - podkreśla Dorota Wójcik, prezeska fundacji Wolność od Religii.