W skład komisji egzaminacyjnej potwierdzającej uzyskanie specjalistycznych kwalifikacji do ochrony osób i mienia będą wchodzić przedstawiciele komendanta wojewódzkiego policji (nie więcej niż trzech), w tym uprawnieni do przeprowadzania egzaminu z samoobrony, technik interwencyjnych oraz strzelectwa, oficer wyznaczony przez komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, przedstawiciel prokuratora okręgowego oraz przedstawiciel wojewody.
Komendant wojewódzki policji ma wyznaczać przewodniczącego komisji spośród swoich przedstawicieli. On też występować będzie do wojewody, prokuratora okręgowego oraz komendanta wojewódzkiego PSP o wyznaczenie przedstawicieli do składu komisji.
Przewiduje to rozporządzenie z 8 lipca 2010 r. (zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów dyplomów i świadectw wydawanych przez szkoły i inne placówki oświatowe) ministra spraw wewnętrznych i administracji. Zacznie obowiązywać 31 sierpnia ([link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=363752]DzU. nr 149, poz. 999[/link]).